چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کتابخانه های عمومی سمنان نیازمند تقویت تجهیزات منابع هستند

سمنان- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: با توجه به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب و همچنین توجه بیشتر مردم به این موضوع، کتابخانه های عمومی سمنان نیازمند تقویت تجهیزات منابع هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، عباس گلرو، صبح چهارشنبه در بازدید از اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان و در دیدار با مدیرکل این نهاد، کتابداران را خط مقدم ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه پایتختی کتاب فرصتی بی بدیل برای سمنان در راستای ترویج فرهگ مطالعه است، افزود: با توجه به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب همچنین توجه بیشتر مردم به این موضوع، کتابخانه های عمومی سمنان نیازمند تقویت تجهیزات منابع هستند.‌

حمایت مادی و معنوی از کتابخانه ها

نماینده سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه حمایت معنوی و مادی مسئولان از کتابخانه‌ها می‌تواند به ارتقای فرهنگی و موفقیت چشمگیر آینده در همه عرصه‌ها منجر شود، تاکید کرد: از مسئولان می خواهیم که به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشند.

گلرو با استقبال از طرح هایی مانند کتابخانه های اداری، ارسال کتاب، برنامه های ترویجی و فرهنگی، جشنواره های کتابخوانی و … در سمنان، تاکید کرد: تداوم این برنامه ها در تبیین اهمیت مطالعه نقش مهم دارد.

وی افزود: کتابداران به‌عنوان سنگرداران عرصه فرهنگ در جامعه هستند و با توجه به انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران ضرورت توجه بیشتر دولت و دیگر دستگاه‌ها و نهادها برای تقویت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مورد تأکید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها