جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
ربات کتابدار در نمایشگاه کتاب تهران

سمنان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به حضور ربات کتابدار در غرفه این استان در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: این استان به عنوان پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه بزرگ کتاب تهران، یک غرفه اختصاصی دارد.

فرشید فلاح لاله زاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، از اختصاص یک غرفه ویژه سمنان در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ بیان کرد: این غرفه به مناسبت پایتختی کتاب ایران به سمنان در نمایشگاه بزرگ کتاب داده شده است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای فنی و علمی، اختراعات دانشمندان سمنان و آخرین فعالیت‌های حوزه چاپ و نشر، کتاب‌هایی از بزرگان استان سمنان و … در این غرفه به نمایش در آمده است، افزود: ربات ویژه کتابدار به عنوان ابداع سمنان یکی از بخش‌های ویژه این غرفه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این ربات در کنار کتابداری کتابخوانی را هم در دستور کار دارد، ابراز کرد: این ربات در رویداد سمنان پایتخت کتاب ایران از استقبال بسیار خوبی برخوردار شد و اطمینان داریم که اتفاق مشابه در رویداد نمایشگاه کتاب تهران نیز رخ خواهد داد.

فلاح با بیان اینکه دستگاه‌های دیجیتال انتقال کتاب سمنان نیز در این غرفه برای بازدید عموم قرار داده شده است، افزود: تلاش کردیم که مردم در سراسر کشور با ابتکارات ترویج مطالعه در سمنان که سبب شد تا این شهر، عنوان پایتخت کتاب کشور را هم به خود اختصاص دهد آشنا شوند.

وی افزود: تصاویر و کتاب‌هایی از بزرگان علم و ادب، فضلا و روحانیان و دانشمندان و شعرای استان سمنان در کنار مقوله گردشگری و معرفی کتاب های فاخر تولیدی سال های اخیر در استان سمنان از دیگر بخش های غرفه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها