سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
تعیین نام معبری به نام شهید رئیسی در مشهد

خراسان‌رضوی - یکی از پرترددترین و نزدیک‌ترین خیابان‌ها به حرم مطهر رضوی، حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به نام شهید خدمت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی نام‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، شهرداری مشهد به‌منظور گرامی‌داشت نام و خاطر شهید جمهور و درراستای ارج‌نهادن به خدمات ارزشمند رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، حدفاصل تقاطع غیر هم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ که شامل بلوارهای کوشش، هفده‌شهریور و وحدت است را به نام شهید رئیسی مزین کرد.

تعیین نام معبری به نام شهید رئیسی در مشهد

این خیابان که معادل ۷ کیلومتر است بدون تغییرنامِ میدان هفده‌شهریور و بوستان وحدت به‌نام «شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیس» نام‌گذاری شد.

همچنین اعضای شورای شهر مشهد ساختمان این شورا واقع در میدان شهدا را به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نام‌گذاری کردند. موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد امروز در گفتگویی با اشاره به شهادت حضرت آیت‌ا… رئیسی (ره)، رئیس جمهور خستگی‌ناپذیر، مخلص و ولایی کشورمان و جمعی از همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، اظهارکرد: اعضای شورای اسلامی شهر تصمیم بر این گرفتند که به منظور پاسداشت خدمات شهیدجمهور یکی از معابر اصلی شهر را به نام ایشان مزین نمایند.

وی گفت: جلسات کارشناسی مختلفی در این خصوص برگزار و گزینه‌های متعددی مطرح شد که کمیته نامگذاری بیش از ۱۰ مورد پیشنهادی را به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارائه کرد.

حاجی‌بگلو افزود: سرانجام اعضای شورای شهر، با لحاظ جمیع جهات، حدفاصل تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهمسطح حافظ را به نام «شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیس» نامگذاری کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و بافت پیرامونی بارگاه امام‌رضا (ع)، اغلب نام‌های علمای دینی است، تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی هم عضو مجلس خبرگان و از عالمان شاخص و بارز اسلام بودند و بیشترین مناسبت و تقارن را با دیگر نام‌های معابر و خیابان‌های اطراف دارد.

وی گفت: از سوی دیگر، زائران و مجاوران نیز بیشترین ارتباط و پیوند را با خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی دارند و نام و یاد شهید آیت‌الله رئیسی پیوسته در اذهان عموم ساری و جاری خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها