سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
جلد دوم رمان دیما با عنوان «هنوز می بینی مرا؟» منتشر شد

اسما غفاری در دومین کتاب خود به واکاوی زندگی دیما پرداخته و کتابش را با عنوان «هنوز می‌بینی مرا؟» روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «دیما» داستان زندگی همسر یک مدافع حرم است که ازدواجش برخلاف روند زندگی قبلی‌اش بوده است. خلاف انتظار خانواده با یک پاسدار ازدواج می‌کند و با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای روبه‌رو می‌شود. زندگی با یک پاسدار شرایط خاص خود را دارد که تجربه اش را در خانواده بازاری و فرهنگی نداشته است. بعد از ازدواج جنگ سوریه آغاز می‌شود و این ماموریت‌های درون‌مرزی و برون‌مرزی بیشتر می‌شود. این کتاب ۷۰ درصد مستند است اما نه از زندگی یک نفر، بلکه از زندگی مجموعه‌ای از افراد است که به صورت رمان درآمده است.


«هنوز می‌بینی مرا» ادامه زندگی دیماست. در واقع دیما در این کتاب تن به ازدواجی می‌دهد که شاید خود راغب به اینکار نبوده و هنوز با شهادت و دوری از عابس کنار نیامده بود، اما اینقدر عرصه تنگ می‌شود و مشکلات زیادی او را در همان چندماه احاطه می‌کند که ترس این را دارد که اگر این موقعیت را از دست بدهد، ممکن است موقعیت دیگری برایش پیش نیاید و بعدها پشیمان شود.


نویسنده در جلد دوم رمانش، نشان می‌دهد که اگر قرار باشد آدم‌ها جور آدم‌هایی که نیستند را بکشند. عشق هرگز تکرار نخواهد شد و زندگی در مسیر درستش جریان پیدا نخواهد کرد و آدم‌ها برای درست و زیبا زندگی کردن همیشه باید بهایی بپردازند.


‌این رمان در ۳۰۴ صفحه و قیمت ۲۴۵ هزارتومان توسط انتشارات کتابستان به‌تازگی به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط