شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
نشست‌های تخصصی «کارآفرینی در چاپ» برگزار می‌شود

مجموعه نشست‌های تخصصی با عنوان «کارآفرینی در چاپ» با هدف پیوند تجربیات افراد موفق و فعال در حوزه چاپ با هنرجویان به همت دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌ریزی مجموعه نشست‌های تخصصی جدید در این مجموعه، گفت: طی برنامه‌ریزی و هماهنگی بین کارشناسان مسئول بخش آموزش و مسئولان گروه چاپ هنرستان امام صادق (ع) تهران، مجموعه نشست‌های تخصصی با عنوان «کارآفرینی در چاپ» برگزار خواهد شد.


وی افزود: برگزاری این نشست‌ها با هدف پیوند تجربیات افراد موفق و فعال حوزه چاپ با دانش علمی هنرجویان در ترویج فرهنگ کارآفرینی، انگیزه بخشی و ایجاد امید به آینده انجام می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در این حوزه سه نشست پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در این نشست‌ها کارآفرینان موفق صنعت چاپ حضور خواهند داشت، همچنین بازدید از مجتمع‌های چاپ هر یک از کارآفرینان نیز دنبال می‌شود، طبق برنامه هر دوره آموزش در دو جلسه شامل تئوری و بازدید واحد چاپی کارآفرین منتخب نشست‌ها انجام می‌شود. امید است با اجرای دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی و بازدیدها به عنوان برنامه زیرساختی، زمینه حفظ و پرورش نیروی انسانی کارآمد در صنعت چاپ کشور، کمک به انگیزه بخشی هنرجویان برای ادامه مسیر و انتخاب مسیر بهتر و نیز امیدآفرینی فراهم شود.

وی با بیان اینکه هنرستان فنی نمونه مردمی امام صادق (ع) یکی از هنرستان‌های قدیمی تهران است که پذیرش هنرجو در رشته چاپ دارد، گفت: این هنرستان با قدمتی نزدیک به ۶۰ سال خاستگاه تعلیم و تربیت بسیاری از فعالان چاپ است، به همین دلیل برگزاری این نشست‌ها را در اینجا خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ با اشاره به برگزاری نخستین جلسه این نشست‌ها، توضیح داد: اولین نشست ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور امیرهومن محمدی، مدیرعامل مجتمع چاپ هودیس پارس برگزار شد، در ابتدا مهمان این نشست به سوابق و مسیر شغلی خود در این صنعت اشاره و سیر توسعه واحد چاپی خود را بیان کرد، در ادامه نیز هنرجویان در مباحث مختلف به ویژه اشتغال و کارآفرینی سوالات خود را طرح کردند.

ابراهیمی افزود: در این نشست مدیرعامل مجتمع هودیس از هنرجویان برای گذراندن دوره کارآموزی دعوت کرد؛ همچنین آمادگی مجتمع چاپ را برای جذب هنرجویان برتر برای اشتغال اعلام کرد؛ این دو اتفاق را میتوان نقطه عطف نخستین نشست اشاره داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها