سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
شاعران کردستانی در وصف شهدای خدمت شعرسرایی کردند

کردستان-ویژه‌برنامه سراسری سوگواره ادبی «روز وداع یاران» با حضور جمعی از شاعران و ادیبان کردستانی در محل کتابخانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سنندج برگزار شد که در آن شاعران کردستانی در وصف شهدای خدمت شعرسرایی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، نماینده ولی فقیه در کردستان شامگاه سه‌شنبه در این ویژه برنامه که در راستای بزرگداشت شهدای خدمت برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال است که پرچم واقعه سیدالشهدا دنیا را تکان داده است و لازم است از این واقعه مانند ستاره‌ای که راه را به ما نشان می‌دهد، بهره بگیریم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شهادت شهدای خدمت را به مثابه نشانه‌ای دانست که باید از آن بهره گرفت و افزود: مدح‌های زیادی در وصف شهید رئیسی بیان شده است و همه ما باید از ویژگی‌های ایشان درس بگیریم و ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

شاعران کردستانی در وصف شهدای خدمت شعرسرایی کردند

وی این اتفاق را یکی از تلخ‌ترین حوادث بعد از انقلاب برشمرد که لازم است به آن پرداخته شود و عنوان کرد: باید به ابعاد شخصیتی این شهدا پرداخت و از ویژگی سید الشهدا که صدر همه شهداست بهره برد.

حجت‌الاسلام پورذهبی، با بیان اینکه در چهل و پنج سال اخیر علاوه بر شهادت سردار سلیمانی چنین واقعه‌ای تلخی نداشتیم که یکی از رؤسای قوا به شهادت برسند و ملت را در ماتم فرو ببرد، اضافه کرد: باید از صفاتی که رهبر انقلاب اسلامی از شهید رئیسی بیان کرده‌اند بهره ببریم.

شاعران کردستانی در وصف شهدای خدمت شعرسرایی کردند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از ذوق و ظرافت شاعران که در وصف شهدای خدمت شعر سروده بودند تقدیر کرد و گفت: سیدالشهدا دارای روح حماسی، عاطفی، جوانمردی است و نوع مبارزه و نحوه شهادت ایشان حس خاصی دارد که مورد توجه شعرا و ادبای زیادی در طول تاریخ بوده و مورد مدح و ستایش قرار گرفته است.

شاعران کردستانی در وصف شهدای خدمت شعرسرایی کردند

وی با اشاره به اینکه باید ویژگی‌های شهید رئیسی در باب خدمت مورد توجه نویسندگان وشعرا باشد، اذعان کرد: مسؤولان نیز باید به منش شهید آیت‌الله رئیسی عمل کنند.

در ادامه این مراسم که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری استان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، شاعران و ادبا به اشعاری در وصف شهدای خدمت پرداختند.

شاعران کردستانی در وصف شهدای خدمت شعرسرایی کردند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها