چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
فراخوان هفدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» قروه اعلام شد

کردستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به رونمایی از پوستر هفدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در شهرستان قروه گفت: علاقه‌مندان تا اول مرداد سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

علی‌اصغر دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، از اعلام فراخوان هفدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در شهرستان قروه خبر داد و اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند سروده‌های عاشورایی خود را در تمام موضوعات مربوط به نهضت عاشورایی اباعبدالله الحسین و ایثار و شهادت با تاکید بر سیدالشهدای خدمت به دبیرخانه این کنگره ملی ارسال کنند.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش ویژه شهادت شهدای خدمت به این کنگره ملی افزود: با توجه به همزمان بودن این دوره از کنگره شعر عاشورایی با شهادت رئیس جمهور، بخش ویژه شامل ایثار و شهادت با تاکید بر سیداشهدای خدمت در کنار بخش اصلی با موضوع نهضت عاشورایی ابا عبدالله الحسین (ع) در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به شرایط و مقررات برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: ارسال آثار در تمامی سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع بوده با این پیش شرط که آثار نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت داده و یا قبلاً چاپ شده باشند.

دریایی با بیان اینکه از هر شرکت کننده حداکثر سه اثر پذیرفته می‌شود، اضافه کرد: اینکه آثار ارسالی از اپلیکیشن شعر عاشورایی دریافت می‌شود و حضور افراد برگزیده در مراسم اختتامیه کنگره الزامی است.

وی، آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع)، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی عاشورا در سطوح مختلف را از جمله اهداف هفدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» قروه برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه مراسم اختتامیه این کنگره ۱۶ مرداد ماه امسال به میزبانی قروه برگزار می‌شود، یادآور شد: علاقمندان تا اول مرداد فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه کنگره به آدرس «استان کردستان، شهرستان قروه، شهرک فرهنگیان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی و هنری و ادبی آیین های عاشورایی» ارسال کنند.

پوستر هفدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» همزمان با مراسم هفتم شهادت آیت الله رئیسی و همراهان خدوم ایشان در مسجد جامع شهر دلبران با حضور مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، امام جمعه دلبران، فرماندار شهرستان قروه و مسئولین سطح این شهرستان رونمایی شد.

فراخوان هفدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» قروه اعلام شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها