پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
کتابخانه سیار مرزی کانون «داشلی برون» بازگشایی شد

گلستان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: پس از مدتی وقفه کتابخانه سیار مرزی کانون داشلی برون از توابع گنبدکاووس مجدداً بازگشایی شد و آغاز به کار کرد.

الهه غیناقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، اظهار کرد: کتابخانه سیار مرزی «داشلی برون» از سال ۸۶ در این روستا راه‌اندازی شد و مربیان کانون با استفاده از خودرو، کتاب و خدمات فرهنگی را به روستاهای اطراف این منطقه ارائه می‌کردند که در سال‌های اخیر به دلیل جابه‌جایی و انتقال مربیان این مرکز به آموزش‌وپرورش، فعالیت آن متوقف شده بود.

وی افزود: با همت بخشداری، دهیاری و اهالی روستا و با به‌کارگیری یک مربی برای مرکز از سوی کانون، امکان بازگشایی مرکز فراهم شد و امیدوارم با فعالیت دوباره این کتابخانه روستایی، شاهد رشد و بالندگی بچه‌های این منطقه کم‌برخوردار باشیم.

غیناقی در ادامه به برخی اقدامات اخیر کانون اشاره کرد و گفت: طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در مدارس مناطق کم‌برخوردار استان گلستان آغاز شده است و این طرح در قالب تفاهم‌نامه بین کانون و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با هدف اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی محقق شد.

وی افزود: ارزش ریالی هر قفسه کتاب کتابخانه سیار «داشلی برون» حدود ۲۰۰ میلیون ریال است. این طرح با هدف کمک به توسعه عدالت فرهنگی و آموزشی و نقش‌آفرینی کانون به‌عنوان نهاد متولی فرهنگ در حوزه کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها