شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
کافه کتاب در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان راه‌اندازی می‌شود

زنجان- مدیر اجرایی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان گفت: برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی؛ کافه کتاب در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان راه‌اندازی می‌شود.

علی قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: امام‌زاده سیدابراهیم (ع) از دیرباز یکی از اماکن مهم شهر زنجان است و همواره محفلی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بوده است.

وی با اشاره به اینکه امامزاده سید ابراهیم (ع) علاوه بر میزبانی از برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف میزبان گردشگران از استان‌های مختلف است، گفت: به لحاظ اینکه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان در مرکز شهر واقع شده هر روز پذیرایی تعداد زیادی از زائران است.

مدیر اجرایی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان با اشاره به اینکه در راستای بهره‌وری بیشتر از ظرفیت این امامزاده نسبت به راه‌اندازی بخش فرهنگی اقدام شده است، افزود: انتشار نشریه داخلی افق، اداره سایت آستان و حضور در شبکه‌های مجازی از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش است.

وی ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی و همچنین راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی در قالب ارائه مشاوره و همچنین پاسخ به مسائل شرعی نیز به صورت مستمر در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان انجام می‌شود.

قنبری با اشاره به برنامه‌ریزی مسئولین این آستان برای راه‌اندازی کافه کتاب گفت: در داخل امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان بخشی برای عرضه کتاب‌های مذهبی وجود دارد؛ اما در تلاش هستیم که این فعالیت گسترده‌تر شده و تبدیل به کافه کتاب شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که بخش کافه کتاب در این صحن مقدس راه‌اندازی شود؛ فرصتی برایی مطالعه کتاب و همچنین حضور هرچه بیشتر نوجوانان فراهم خواهد ساخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز از طرح توسعه این امامزاده خبر داد و گفت: طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان نیز در حال بازبینی است و به زودی طرح توسعه به تصویب می‌رسد و با فازبندی پروژه به اجرا درمی‌آید.

حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه در طرح توسعه امامزاد سید ابراهیم ۳۵۰ هزار متر مربع به فضای این امامزاد اضافه شده است تصریح کرد: همه امامزادگان به مروز در استان ساماندهی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط