شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
صدهاهزار مرسوله نمایشگاه کتاب، سالم به دست مردم رسید / جبران آسیب‌های احتمالی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آسیب مرسوله‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب را یک‌دهم درصد ارزیابی کرد و گفت، باید نیمه پُرلیوان را دید. صدها هزار بسته برای مخاطبان نمایشگاه ارسال شده و مردم طعم شیرین این خرید را چشیده‌اند.

عیسی زارع‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره وضعیت ارسال مرسوله‌های بخش مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ بیان کرد: هموطنان می‌توانند، گزارش مشکلات مرسوله‌ها را شبانه‌روزی، در تماس با شماره ۱۹۳ اعلام کنند؛ ازجمله تاخیر در ارسال بسته‌ها یا مشکلات دیگر.

وی با اشاره به فراوانی آمار مرسوله‌های بخش مجازی نمایشگاه مجازی کتاب ادامه داد: صدها هزار بسته پستی حامل کتاب، جابه‌جا شده؛ ممکن است چند بسته مخدوش شده باشد که با توجه به این آمار طبیعی است اما همان‌طور که گفته شد، برای جبران خسارت، سازوکار پیش‌بینی شده است. اگر مخاطبان با شماره اعلامی تماس بگیرند و مشمول شرایط باشند، شرکت ملی پست حتماً جبران خواهد کرد.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که درباره حضور شرکت ملی پُست در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، افزود: باید نیمه پُرلیوان را دید. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه هیئت دولت اعلام کردند، بسیاری از مخاطبان مناطق روستایی که امکان حضور در نمایشگاه و خرید کتاب از این رویداد را نداشتند، با ثبت سفارش، به کتاب دسترسی پیدا کردند؛ علاوه‌براین برای مخاطبان نمایشگاه فیزیکی نیز کتاب، رایگان ارسال شده است؛ بنابراین اتفاق بزرگی رخ داده است.

زارع‌پور با اشاره به کاهش زمان ارسال مرسوله‌های پست بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران، ادامه داد: روزانه چندده تصادف در کشور اتفاق می‌افتد، ممکن است یکی هم مربوط به کامیون پُست باشد؛ یا یک نیرویی به‌دلیل خستگی، بسته‌ای را درست جابه‌جا نکرده که دچار آسیب و پارگی شده باشد؛ نباید این‌ها را به همه زحماتی که کشیده می‌شود، تعمیم داد.

وی با تاکید بر همکاری خوب شرکت ملی پست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ گفت: کار بزرگ و البته داوطلبانه‌ای انجام شده است؛ چراکه یک ریال هم برای جابه‌جایی مرسولات به شرکت ملی پست پرداخت نشده و هزینه‌ها از محل دیگری تامین شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: صدها هزار بسته برای مخاطبان نمایشگاه ارسال شده و مردم طعم شیرین این خرید را چشیده‌اند، ممکن است برای یک‌دهم درصد، اتفاقی افتاده باشد که سازوکار جبرانی آن پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها