دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
رمزگشایی از رخنه صهیونیسم در جهان اسلام

کهگیلویه و بویراحمد-نفوذ صهیونیسم در جهان اسلام، پدیده‌ای پیچیده و چندوجهی است و صهیونیست‌ها از طرق مختلفی به دنبال نفوذ در جوامع اسلامی و پیشبرد اهداف خود هستند و کتاب «اسلام به کام صهیونیسم» به این موضوع می پردازد.

سرویس استان خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - زینب خوش اندیش: صهیونیسم، ایدئولوژی سیاسی است که خواستار ایجاد یک کشور یهودی در سرزمین فلسطین است. این ایدئولوژی در اواخر قرن نوزدهم میلادی ظهور کرد و ریشه در باورهای مذهبی، ملی‌گرایانه و استعماری دارد.

تاثیر صهیونیسم بر جهان اسلام عمیق و پیچیده بوده است. از یک سو، ایجاد رژیم اسرائیل در سال ۱۹۴۸ منجر به آوارگی و رنج میلیون‌ها فلسطینی شده است و تنش و درگیری‌های بسیاری را در منطقه به وجود آورده است.

موضوع نفوذ صهیونیسم در جهان اسلام و راه‌های مقابله با آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. درک این موضوع می‌تواند به مسلمانان در جلوگیری از اهداف شوم صهیونیسم و حفظ وحدت و اقتدار جهان اسلام کمک کند.

کتاب اسلام به کام صهیونیسم به قلم فرشته چترعنبری و رحمان تقوایی‌پور، به بررسی تحلیلی حضور گروه تروریستی داعش در منطقه خاورمیانه و مبارزه با اسلام می‌پردازد. این کتاب که توسط انتشارات نسیم کوثر به زبان فارسی منتشر شده است، در تلاش است تا به سوالات کلیدی در مورد ریشه‌ها، اهداف، عوامل گسترش نفوذ و راهبردهای مبارزه با داعش پاسخ دهد.

نویسندگان با استفاده از منابع معتبر، به واکاوی ابعاد مختلف حضور داعش در منطقه می‌پردازند و تصویری روشن از این گروه تروریستی و اهداف آن ارائه می‌کنند. اسلام به کام صهیونیسم برای کسانی که به دنبال درک عمیق‌تر از مسائل مربوط به داعش و اسلام‌هراسی در خاورمیانه هستند، منبع ارزشمندی خواهد بود.

در این گفتگو، به بررسی کتاب «اسلام به کام صهیونیسم» و دیدگاه‌های رحمان تقوایی‌پور به عنوان یکی از نویسندگان اثر در مورد نقش عوامل داخلی جهان اسلام در پیشبرد اهداف صهیونیسم، راهکارهای مقابله با نفوذ صهیونیسم، تاثیر انقلاب اسلامی بر معادلات خاورمیانه، نقش گروه‌های تکفیری و داعش، و اهمیت مطالعه کتاب‌های صهیونیسم‌شناسی می‌پردازیم.

- نظر شما در مورد نقش عوامل داخلی جهان اسلام در پیشبرد اهداف صهیونیسم چیست؟

یکی از ابزارها و تکنیک‌های صهیونیست‌ها در سراسر جهان برای پیشبرد سیاست‌های خصمانه خود که در راس آن، حفظ موجودیت نامشروع خودشان است، تربیت و جذب عناصر داخلی در سرزمین‌های اسلامی است، این افراد یا به کارهای خائنانه‌ای چون انتقال اطلاعات و یا اخلال در تصمیم گیری درست و یا فشار بر حاکمیت برای دادن امتیاز و … به رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند.

- از نظر شما چه راهکارهایی برای مقابله با نفوذ صهیونیسم در جهان اسلام وجود دارد؟

یکی از اولین راه‌های مقابله با رژیم صهیونیستی آگاهی ملت‌های اسلامی است، فهماندن چیستی و چرایی موجودیت اسرائیل در نسل جوان مسلمان است، اتحاد و همدلی بر ارزش های والایی چون رادمردی و شجاعت، دیانت و مسلمانی، به یاری مظلوم رسیدن، حق جویی، و مجاهدت در زمینه های مختلف برای نابودی اسرائیل از جمله راه های برای جلوگیری از نفوذ رژیم غاصب است.


-ارزیابی شما از تاثیر انقلاب اسلامی بر معادلات خاورمیانه و مواجهه آن با جریان صهیونیسم چیست؟

انقلاب اسلامی آغازگر و روشنایی بخش حقیقت اسلام در عصر معاصر و انتشار روح استقلال در تمام ابعاد به ویژه سیاسی در جوامع مسلمان و حتی غیرمسلمان بود.

با صدور انقلاب اسلامی به کشورهای مسلمان معادلات جدیدی در منطقه استراتژیک غرب آسیا به وجود آمد که دیگر هژمون‌ها نمی‌توانند از آنجا به چشم مستعمره‌ای برای کسب منافع خود نگاه کنند، عزت نفس و خودباوری عمیقی که امروزه ملت‌های تحت ظلم و ستم غرب پیدا کرده اند بخاطر الگوی بزرگی چون انقلاب اسلامی است به ویژه تشکیل محور مقاومت و هدف نهایی آن یعنی نابودی رژیم غاصب اسرائیل برآمده از مرام و تفکر انقلاب اسلامی ایران است.

- نقش گروه‌های تکفیری و داعش در ترویج اسلام‌هراسی و نیل به اهداف صهیونیسم را چگونه تحلیل می‌کنید؟

گروه‌های تکفیری سلفی در رأس آنها داعش جنایتکار ساخته پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی غرب هستند که مأموریت خوفناکی برای آنان طراحی و تدوین شده که در اولویت آن نابودی اتحاد جوامع مسلمان، جلوگیری از قدرت گیری کشورهای مسلمان، نابودی سرمایه‌های مادی و معنوی مسلمانان و ساختن یک چهره دروغین از اسلام ناب محمدی در افکار عمومی است تا جوامع جهان را متقاعد کنند که این دین و آیین برای بشریت مضر است تا اجماعی در افکار عمومی علیه مسلمانان جهان به ویژه جمهوری اسلامی ایران برای تحریم، تحریف و نهایتاً جنگ خانمان سوز ایجاد کنند که خروجی همه این سیاست‌ها تقویت و تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیاست، اما دشمن در محاسبات خود دچار خطا شد و کشور عزیزمان ایران اسلامی توانست با درایت ولی فقیه این تهدید را به فرصتی برای حقانیت اسلام و مذهب تشیع و نیز قدرت افزایی خود استفاده کند.

رمزگشایی از رخنه صهیونیسم در جهان اسلام

- به نظر شما مطالعه کتاب‌های صهیونیسم شناسی تا چه میزان در آگاهی نسل جوان و شناخت اهداف یهودیان موثر است؟

یکی از کتبی که رهبر معظم انقلاب توصیه به مطالعه آن کردند کتاب؛ پروتکل‌های دانشوران صهیون اثر «ژرژ لامبلن» است که در این کتاب به سوالاتی مثل: صهیونیسم چیست؟ ریشه در کجا دارد و از کجا آب می‌خورد؟ بنیان‌گذاران آن کیستند؟ تاریخ آن به چه زمانی باز می‌گردد؟ چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ چه برنامه‌هایی برای سلطه بر جهان دارد؟ تاکنون چه موفقیت‌هایی به دست آورده است؟ پروتکل‌ها به چه منظوری تدوین شده است؟ چگونه این برنامه سری و محرمانه صهیونیسم یا یهودیت جهانی برملا شد؟ و.... که لازم است نسل جوانی که بخش عمده‌ای از وقت خود را صرف فضای مجازی میکند و حتی بالاتر از آن دارای زیست مجازی است، دارای یک عقلانیت و تحلیل مجزا از رسانه ها و پلتفرم ها باشد چرا که از ابزار مهم تسلط صهیونیست ها بر جهان ایجاد بنگاه های خبری و مدیریت سرورهای نرم افزارهای اجتماعی است که در آنجا به تحریف واقعیت و نابودی حقیقت با تکنیک های حرفه ای رسانه ای فعالیت می‌کنند که یکی از خروجی های این روند را ما در جامعه خودمان در ماجرای زن زندگی آزادی دیدیم که چگونه از ناآگاهی دینی و تاریخی سرزمین و فرهنگمان، دختران و پسران کم سن و سال ایران را علیه ارزش‌ها و هنجارهای دینی و ملی گسیل دادند تا از این فریب فرهنگی بتوانند برای نظام مقدس اسلامی ایجاد دردسر و هزینه بکنند که در بخش های نیز موفق بودند.

اما در شرایط حاضر رژیم صهیونیستی با مدیریت میدان توسط محور مقاومت به مرحله بقا رسیده است کما اینکه می‌بینیم وقتی پیمانکار این آشوب درگیر نبرد در جبهه‌های دیگر است توان اخلال و فریب در کشور را مانند اتفاقات نانجیبانه سال ۱۴۰۱ ندارد. بنابراین آگاهی نسل جوان به معنی تضمین امنیت و توسعه آینده سرزمینمان؛ ایران عزیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها