دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
«امام ساده زیست»

لرستان - علی‌اکبر سبزیان در یادداشتی برای ایبنا نوشت: آن روزها همه گریه می‌کردند در داخل و خارج. حتی می‌شد صدای گریه فرشته‌ها را از آسمان هم شنید. آن مرد که بود که جهان در برابر عظمتش ایستاد و سر تعظیم در برابرش فرود آورد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی‌اکبر سبزیان نویسنده و سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان: ۷ ساله (۱۴ خرداد ۱۳۶۸) بودم که قیامت را دیدم. آن روزها در ایران قیامتی برپا شده بود. میلیون‌ها نفر زن و مرد از سراسر ایران راهی شده بودند تا زمین‌های بایر غرب بهشت زهرا در تهران را با اشک خود آبیاری کنند و پیکر یکی از محبوب‌ترین رهبران تاریخ را به خاک بسپارند. آن روزها همه گریه می‌کردند در داخل و خارج. حتی می‌شد صدای گریه فرشته‌ها را از آسمان هم شنید. واقعاً که بود این مرد؟ چه کرده بود این مرد؟ عاشق چه چیز او بودند این مردم، که جهان در برابر عظمتش ایستاد و سر تعظیم در برابرش فرود آورد. خیلی عجیب است! که مردی با آن همه اقتدار و هیبت، مردی با آن همه عظمت که پشت ابر قدرت‌ها را لرزاند و بینی استکبار را به خاک مالاند، مردی که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، خیلی ساده بود. ساده زیست و بی‌آلایش. بی‌تکلف و بی‌تشریفات، قانع و کم مصرف. او در ساده‌ترین مکان یعنی جماران زندگی می‌کرد و از همان مکان ساده قلب‌های آزادگان عالم را به تسخیر خود درآورد.

شاید همین ویژگی‌اش او را نسبت به سایر رهبران سیاسی و مذهبی دنیا متمایزش کرد و ماندگار. این ساده زیستی از نقاط برجسته سبک زندگی و مکتب روح‌الله است.

جامعه امروز ما به شدت نیازمند بازخوانی و ترویج سیره عملی امام خمینی (ره) در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه ساده‌زیستی، تشریفات‌گریزی و زندگی مقاومتی اوست.

به گزارش ایبنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان تاکنون چندین عنوان کتاب با موضوع سیره امام خمینی (ره) نگاشته است که کتاب «زندگی به سبک روح‌الله» از این نویسنده با بیش از یک میلیون نسخه چاپ به ۶ زبان در دنیا ترجمه شده و کتاب‌های «ساده مثل روح‌الله» «همدلی با رایحه روح‌الله» نیز از دیگر آثار علی‌اکبر سبزیان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها