چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
مسجد میزبان معرفی کتاب/ نمایشگاه کتاب امام راحل برپا شد

هرمزگان - در شمال هرمزگان، مسجد میزبان معرفی کتاب بود و نمایشگاه کتاب امام راحل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، به مناسبت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام ۱۵ خرداد؛ نمایشگاه کتاب امام راحل، برگزاری مسابقه نقاشی، محفل قرآنی، فضا سازی کتابخانه و معرفی کتاب در مسجد جامع فارغان شهرستان حاجی‌آباد در شمال هرمزگان برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی نشاط فارغان گفت: ۱۴ خرداد یادآور خاطره تلخ رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و یادآور حماسه های جاودان ملت غیور ایران اسلامی در عشق به آن رهبر فرزانه است.

آزاد کناری ادامه داد: از سوی دیگر قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بستر و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ را فراهم کرد. آن روز خروش مردم برای مبارزه با طاغوت و استبداد حاکم، به خاک و خون کشیده شد و نهال انقلاب در آغازین روزهای شکوفایی خود، با خون جوانان و مردان و زنانی آبیاری شد.

وی افزود: مردم سرفراز میهن برای رهایی از یوغ استعمار، حفظ عزت و شرافت خود و برای استقلال کشور از هرگونه وابستگی به قدرت های شرق و غرب به پاخاستند، ندای رهبر خود را لبیک گفتند و خالصانه پای در کارزار ایثار و شهادت نهادند. بنابراین وظیفه خود می‌دانیم که یادشان را گرامی بداریم و راهشان را ادامه بدهیم.

به گزارش ایبنا، بخش فارغان با مرکزیت شهر فارغان از مناطق کوهستانی، گردشگری و تاریخی هرمزگان در ۲۰۰ کیلومتری شمال بندرعباس قرار دارد و کتاب نگاهی اجمالی بر جغرافیای تاریخی فارغان اثر پژوهشی آزین معتضد کیوان و کتاب ادبیات داستانی فارغان از تألیفات پژوهشی دکتر مهرنوش منصوری میمندی از مهم‌ترین آثار مکتوب درباره این بخش فرهنگی و ادبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها