شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
عضویت بیش از ۲۲ هزار نفر در کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی/ وجود ٣٢٢ هزار جلد کتاب

آذربایجان‌غربی - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ٢٢ هزار نفر در بیش از۶٠ فعالیت تخصصی برای کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عضویت دارند.

زهرا آبسوران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: در حال حاضر ٢٢ هزار نفر در بیش از ۶٠ فعالیت تخصصی برای کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عضویت دارند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ٣٢٢ هزار جلد کتاب در ٣۵ مرکز ثابت و سیار برای استفاده مخاطبین وجود دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه «تابستونتو بساز» شعار امسال کانون پرورش فکری است، گفت: تابستان، نوجوان و خواستن و انتخاب او از دلایل انتخاب این شعار است و توسعه و ترویج کتابخوانی و فعالیت‌های پژوهش محور، دوره تربیت مربی کودک، افتتاحیه شروع فعالیت‌های تابستانی، هر روز یک فیلم، احکام جایگزین مجازات‌های حبس، عروسک‌های یاریگران زندگی و فعالیت کانون در مناطق کمتر برخوردار در قالب پیک امید و همچنین ارائه خدمات به کودکان دارای نیازهای ویژه از جمله اهداف این طرح است.

برگزاری اولین دوره تربیت مربی حوزه کودک در ارومیه

آبسوران ادامه داد: اولین دوره تربیت مربی ویژه فعالان حوزه تربیت کودک، والدین و مربیان با همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و هیئت مدافعان حرم ارومیه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: شیوه‌های قصه‌گویی، نقاشی خلاق، کاغذ و تا، فعالیت‌های کتاب محور، کاردستی‌های خلاق، آشنایی با اصول تعلیم و تربیت اسلامی از سر فصل‌های این دوره است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره و کارورزی، گواهی دریافت خواهند کرد، افزود: با توجه به ظرفیت محدود این دوره علاقه‌مندان تا ۲۳ خرداد ماه فرصت دارند از طریق روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری و یا روابط عمومی هیئت مدافعان حرم در این دوره شرکت کنند.

آموزش مسائل فرهنگ توسط زبان هنر با عروسک‌های نمایشی «یاریگران زندگی»
آبسوران افزود: «یاریگران زندگی» عنوان طرحی است که در سال‌های اخیر از طرف جامعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه شده است و در این طرح تلاش می‌شود تا از طرق مختلف در جهت نهادینه سازی فرهنگ زندگی سالم در بین مخاطبان اقدام شود.
وی گفت: پایین بودن اعتماد به نفس، عدم توانایی در رد درخواست‌های دیگران یا همان نداشتن قدرت «نه گفتن»، ناامیدی نسبت به آینده و همچنین عوامل دیگر، در گرایش افراد به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار هستند.

این مسئول ادامه داد: این عروسک‌ها توسط مرکز آفرینش‌های هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی ساخته شده است و دارای قابلیت‌های حرکتی هستند و در هر عروسک نشانه‌های ویژه‌ای به کار رفته است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قرار است عروسک‌های «یاریگران زندگی» به ۱۰ مرکز کانون ارسال شود، افزود: هر مرکز می‌تواند متناسب با زیست بوم خود بهره برداری لازم را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها