شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
احیای شخصیت علمی و دینی ابن‌سینا در جهان اقدام ارزنده مرحوم آیت‌الله محمدی بود

همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله محمدی، رئیس بنیاد ابوعلی‌سینا گفت: آیت‌الله محمدی برای احیای شخصیت علمی و دینی ابن‌سینا در جهان تلاش‌های بسیاری کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پی درگذشت حضرت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی پیام تسلیت داد.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

کُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَکُمْ یوْمَ الْقِیامَةِ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ وَمَا الْحَیوةُ الدُّنْیا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ

(آل عمران، ۱۸۵)

خبر درگذشت استاد اخلاق، فلسفه و عرفان حضرت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس بنیاد بوعلی سینا موجب تأسف شد.

این عالم وارسته نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، یکی از چهره‌های برجسته و اثرگذار استان همدان بود که خدمات فرهنگی ارزشمندی به یادگار گذاشته است.

ایشان زمانی که به سمت نماینده ولی فقیه در استان منصوب شدند وقتی دیدند جایگاه علمی و عرفانی ابوعلی سینا حتی در همدان هم مهجور مانده بود، با همت و تلاش شخصیت علمی و دینی این اندیشمند و از مفاخر بزرگ تاریخ اسلام را در سطح منطقه و جهان احیا کرد.

از دیگر اقدامات فرهنگی ایشان شناساندن مفاخر و چهره‌های ماندگاری همچون میرسیدعلی همدانی به شهر دارالمؤمنین همدان بود.

خدمات ارزشمند این عالم وارسته در عرصه‌های مختلف، به ویژه ترویج معارف دینی و اخلاقی و خدمت به مردم استان همدان، در یاد و خاطره مردم قدرشناس دارالمومنین همدان خواهد ماند.

اینجانب فقدان این عالم ربانی و متعهد را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، علما و حوزه‌های علمیه، خانواده محترم ایشان و مردم شریف دارالمؤمنین و دارالمجاهدین استان همدان تسلیت نموده و از درگاه خداوند متعال، مغفرت و رحمت واسعه برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم مسئلت می‌نمایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها