دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
شکوفایی غزل‌ترانگی مرهون اشعار بهمنی است

سیدعباس سجادی، بنیانگذار انجمن ترانه‌سرایان ایران گفت: محمدعلی بهمنی توانست با نگاهی نو به غزل، نقش مهمی را در شکل‌گیری غزل‌ترانگی و شکوفایی آن ایفا کند.

سیدعباس سجادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن ابراز مسرت از بهبود وضعیت جسمانی محمدعلی بهمنی عنوان کرد: بهمنی برای نسل ما و نسل‌های پس از ما یک الگوی مناسب برای ادامه غزل روز است. وی شناختی مناسب از ادبیات کلاسیک و نیز نگاهی ژرف به افق پیش رو دارد و اشعارش تلفیقی زیبا از ادبیات معاصر و کلاسیک است.

بنیانگذار انجمن ترانه‌سرایان ایران با اشاره به این بیت شعر از بهمنی؛ «جسمم غزل است اما روحم همه نیمایی است / در آینه‌ی تلفیق، این چهره تماشایی ست» افزود: این بیت به تنهایی نمونه بارزی است که نشان می‌دهد بهمنی غزل نیمایی را ادامه داده و باعث پویایی آن شده است.

وی تاکید کرد: با نگاهی نو که بهمنی به غزل دارد، غزل‌ترانگی شکوفا شده و اشعارش طراوت غزل و روح ترانگی را کنار هم دارد و این فرصتی برای حرکت به سمت شعر آهنگین و سرایش غزل‌های ترانه‌گون است.

سجادی همچنین با بیان اینکه آینده شعر فارسی امیدوارکننده است، گفت: اکر عده‌ای اشعار مورد انتقاد را عرضه می‌کنند به دلیل کم شدن فاصله تولید تا عرضه اثر در فضای مجازی است، مانند آشپزخانه‌ای که دیوار شیشه‌ای دارد و می‌توان همه مراحل پخت تا سرو غذا را دید.

وی تاکید کرد: شعر اصیل مانند آب روان راهش را به سمت اقیانوس پیدا می‌کند و محو و گم نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها