سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کتاب «صبح شام» زندگینامه شهید امیرعبدللهیان در ساری رونمایی شد

مازندران-با حضور مسئولان استانی و چهره‌های ادبی در مراسم سوگ جمهور در ساری از کتاب «صبح شام» زندگینامه شهید امیرعبدللهیان در ساری رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ظهر سه‌شنبه در مراسم «سوگ جمهور» گفت: درباره خدمات شهید رئیسی باید گوشی برای شنیدن داشته باشیم و این سوال باید راز ماندگاری افراد در تاریخ به‌ویژه در تاریخ انقلاب را جست و جو کنیم که چرا برخی دولت‌ها با وجود کوتاه بودن الگوی دیگر دولت‌ها بوده‌اند و به مکتب تبدیل شدند.


قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به شهید سلیمانی و شهید رئیسی اظهار کرد: آنچه سبب ماندگاری این افراد در تاریخ شد منش و باورهای قلبی آنها به خدمت‌رسانی بود، شهید رئیسی با سختی‌ها به نرمی برخورد می‌کرد که برگرفته از سعه‌صدر او بود، پذیرش بسیاری از امور با گشایش دل محقق می‌شود که در شهدای ما از ویژگی‌های بارز می‌شود.


وی با بیان اینکه باوجود بدخلقی مخالفان، شاهد صبوری شهید رئیسی بودیم و همواره در همه جلسات، کلیدواژه رئیس‌جمهور شهید واژه مردم بود، افزود: رئیسی به دنبال التیام غم مردم بود، استمرار و مداومت در کارها و فعالیت و نداشتن آرامش و سکون از دیگر ویژگی‌های رییس‌جمهور شهید بود.


معاون استاندار مازندران درباره آخرین سفر شهید خدمت به استان گفت: شهید پس از حضور در مازندران خواستار افزایش تعداد سفرهای استانی برای گشایش کار مردم شد.


وی مردم‌داری را یکی از رازهای ماندگاری شهید رئیسی دانست و تصریح کرد: برای برون‌رفت از مشکل چاره‌ای جز مردمی‌سازی و بهره‌گیری از یاری مردم نداریم، اقتصاد و اقتصاد روستایی از محورهای اصلی و مورد تاکید شهید در مازندران بود.

کتاب «صبح شام» زندگینامه شهید امیرعبدللهیان در ساری رونمایی شد


عزیززاده گرجی شهید رئیسی را در شعارهای انقلاب پایدار خواند و ادامه داد: باور عمیق قلبی به آرمان‌های انقلاب داشت و همواره به دنبال حل مساله بود و در برابر اصول انقلاب کوتاه نیامد.


معاون استاندار مازندران با اشاره به توجه جهان به سوگ شهید رئیسی خاطرنشان کرد: بزرگداشت جهانی شهادت رئیس‌جمهور یادآور جمله حضرت امام مبنی بر صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان است.


سه‌گانه صبح شام


یک نویسنده در این مراسم با اشاره به اینکه باور شهادت رئیس‌جمهور سخت است البته با قرآن مانوس هستیم و باید آگاه باشیم که رخدادهایی از این دست، فیض الهی است گفت: مکتبی که با مسئولیت شهید رئیسی در مدیریت کشور ایجاد شد تجدید عهدی با خودمان و انقلاب بود.


محسن مومنی‌شریف با تاکید بر خاطره‌نویسی و اثر آن بر ثبت تاریخ اظهار کرد: پس از انتخاب شهید رئیسی، در جلسه‌ای امنیتی حضور داشتم و سردار بابایی رئیس پلیس امنیت کشور گزارشی درباره امنیت کشور ارائه داد.


وی افزود: به گفته یکی از بستگان شهید، او قصد رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری نداشت اما با توجه به مشکلات کشور و توکل بر خدا، گام در راه خدمت گذاشت.


مومنی‌شریف درباره کتاب «صبح شام» گفت: دوستی من با شهید امیرعبداللهیان ۴۰ ساله بود و به دوران مربیگری در جنوب تهران بازمی‌گشت، شخصیت این شهید خودساخته بود و از گذشته شخصیتی احترام‌برانگیز داشت.


این نویسنده با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان در یتیمی رشد کرده بود، تصریح کرد: او مسیر موفقیت را نه یکباره بلکه پله پله طی کرد، بسیار در برابر مقام خود متواضع بود و شهید سلیمانی به این شهید، سخت اعتقاد داشت.

مومنی شریف با اشاره به اینکه کتاب صبح شام سه بخش دارد و در بخش‌هایی از آن گفت و گو با شهید و همچنین تحلیل‌های روزانه وی آمده که قابل‌تامل است، ادامه داد: در بخش پایانی نیز به شخصیت شهید سلیمانی و اهمیت حضور وی پرداخته شد.

کتاب «صبح شام» زندگینامه شهید امیرعبدللهیان در ساری رونمایی شد


وی درباره جلسه شهید رئیسی با هنرمندان خاطرنشان کرد: هنرمندان جلسه با رئیس‌جمهور را به سختی ترک می‌کردند و در جلساتی شاهد بودیم شهید وقت خود را برای بیان مشکلات و مسائل را به هنرمندان اختصاص می‌داد، باوجود آنکه بارها هدف نقد بی‌رحمانه قرار می‌گرفت.


مومنی‌شریف تاکید کرد: خداوند با نشانه‌های مختلف به ما تذکر می‌داد و گاهی که از مسئولیت خود دور می‌شویم با رخدادهای تلخ و شیرین ما را با خودمان می‌آورد، انقلاب شخصیت‌های بی‌بدیل خود را در زمان مناسب عیان می‌کند، کشور در حال رشد است و باید به هم‌صدایی برای رشد بیشتر کمک کنیم.

در ادامه نمایشگاه عکس «آخرین سفر» (سفر رئیس جمهور به مازندران) در حاشیه این برنامه برگزار و کتاب «صبح شام» زندگینامه شهید امیر عبداللهیان معرفی شد که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. رونمایی از سه اثر هنرهای تصویری و آثار تجسمی، شعرخوانی، نقالی و سرود از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها