پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
کاهش قیمت کاغذ تحریر در بازار

رصد بازار کاغذ و مواد اولیه مورد نیاز اهالی چاپ حاکی از کاهش نسبی قیمت کاغذ تحریر و افزایش قیمت کاغذ و مقوای گلاسه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همزمان با پایان سومین هفته خردادماه، روند فعالیت بازار، حوزه ملزومات چاپ و نشر در ثبات نسبی به سر می‌برد، برخی اقلام افزایش ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی داشته و برخی دیگر بددون تغییر باقی مانده‌اند.

به گواه بازاریان و کارشناسان حوزه چاپ و نشر معمولاً در ماه پایانی بهار و نخستین ماه فصل تابستان، بازار دچار رکود و کم‌کاری می‌شود و از اوایل مرداد بار دیگر کسب و کارها رونق می‌گیرد.

حسین بنایی، کاغذفروش درباره وضعیت این روزهای هم‌صنفی‌هایش به خبرنگار ایبنا گفت: این روزها حجم معاملات خیلی کاهش داشته و مشتری کم است، البته طبیعی است و همیشه برای این ایام پیش‌بینی چنین روزهایی را داریم.

وی با بیان اینکه قیمت کاغذ تحریر طی هفته جاری افزایش نداشته است، افزود: کاهش بین ۱۰ تا ۱۵ هزارتومانی قیمت را در این هفته شاهد بودیم اما در عین حال سایر کاغذها مثل گلاسه رشد صعودی داشتند

بنایی با بیان اینکه مقوای پشت سفید و پشت طوسی بین ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان افزایش قیمت داشتند، تاکید کرد: بخش عمده کاغذهای موجود در بازار چینی هستند که کیفیت‌های متغیری دارند و از جنس درجه یک تا دو در بازار برای استفاده‌های مختلف وجود دارد.

امروز پنجشنبه (۲۴ خردادماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که نسبت به هفته گذشته ۱۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز ۹۸۰ هزار تومان معامله می‌شود و بهای این کالا طی هفته گذشته حدود یک میلیون تومان بود.

بهای کاغذ ۸۰ گرمی نیز بدون تغییر بوده است و هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰، ۸۰ گرمی یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ آن نیز یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

قیمت کاغذ گلاسه نیز به تناسب گرماژ و کیفیت بین ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است به‌طوری که مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی کیلویی ۲۵۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار موجود است. کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۴۰ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان در بازار موجود است.

افزایش قیمت الکل ایزوپروپیل

در بخش چاپ این هفته قیمت الکل ایزوپروپیل حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است که نسبت به هفته‌های گذشته رشد قیمت داشته است، کارشناسان بازار بر این موضوع تاکید دارند که افزایش تعرفه واردات و نوسانات نرخ ارز علت اصلی این افزایش قیمت هستند.

همچنین قیمت مرکب به تناسب برند و کشور تولیدکننده متغیر است؛ هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود از ۳۴۰ تا ۴۴۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۴۵ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۳۰ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۸۶ هزار تومان در بازار موجود است‌.

هر کیلو چسب سرد ایرانی حدود ۱۱۵ هزار تومان و چسب گرم کیلویی ۲۵۰ هزار تومان و زینک دو ورقی چینی حدود ۸۷ تا ۹۲ هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها