چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کنگره شعر محرم در زنجان فراخوان داد

زنجان- رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و صفر، کنگره شعر محرم در زنجان برگزار می‌شود.

ابراهیم رستمخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمال‌غرب کشور شامل (آذربایجان غربی، شرقی، زنجان و اردبیل) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این رویداد ادبی با هدف فعالیت در زمینه فرهنگ و ادب عاشورا، شکوفایی و ترویج جریان شعر عاشورایی، ایجاد انگیزه ادبی برای تولید اشعار جدید توسط شاعران آیینی و ارج نهادن به خلاقیت شاعران منطقه به ویژه شعرای جوان و توجه به موضوعات روز جهان اسلام با عنایت به اصل «کل ارضٍ کربلا و کل یومٍ عاشورا» برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: استکبارستیزی، مدافعان حرم، حرکت جهانی شیرخوارگان حسینی، دفاع مقدس، مقاومت شیعیان در یمن، عراق، ممنوعیت عزاداری برای شهدای کربلا و حضرت علی اصغر (ع) در جمهوری آذربایجان و… از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

رستمخانی با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در کنگره، می‌توانند اشعار خود را در قالب‌های مختلف (غزل، مثنوی، مسمط، چهارپاره، ترکیب‌بند، ترجیع‌بند و…) در موضوعات مربوط با شخصیت و شهادت حضرت علی اصغر (ع) به دبیرخانه ارسال کنند، افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا دهم تیرماه است.

وی تصریح کرد: طبق اعلام دبیرخانه کنگره اشعار باید در دایره موضوع کنگره باشد و اشعار خارج از موضوع مورد بررسی هیئت داوری قرار نخواهد گرفت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه حداکثر تعداد آثار ارسالی توسط هر شاعر پنج قطعه شعر در قالب‌های مختلف است، ادامه داد: با توجه به اینکه اشعار شاعران جوان و تولید اشعار تازه از اهداف مهم کنگره است، از ارسال اشعار تکراری و اشعاری که پیش‌تر در کنگره‌ها و همایش‌های ادبی ارائه شده، خودداری شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    بسیارعالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط