چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
موزه قرآنی در دارالقرآن کریم زنجان ایجاد می‌شود

زنجان- مدیر دارالقرآن کریم استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی موزه قرآنی در دارالقرآن کریم گفت: با راه‌اندازی این موزه، علاقمندان به قرآن و کتب و علوم اسلامی می‌توانند مجموعه‌ای بسیار غنی در زمینه کتب مرجع و علوم قرآنی را در این مجموعه بیابند.

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: دارالقرآن کریم زنجان از سال ۷۵ شروع به کار کرده و در این مدت فعالیت‌های مختلفی توسط این مجموعه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این موسسه در ۸ هزار متر مساحت و ۴ هزار متر بنا در چهار طبقه با ۱۵ کلاس و سالن‌های کنفرانس ساخته شده است.

مدیر دارالقرآن کریم استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ریزی‌های مجموعه ایجاد موزه تخصصی قرآن کریم در این محل است، گفت: این موزه برای نگهداری آثار برجسته و تداوم فعالیت های قرآنی راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این موزه قرآنی، علاقمندان به قرآن و کتب و علوم اسلامی می توانند مجموعه ای بسیار غنی در زمینه کتب مرجع و علوم قرآنی را در این مجموعه بیابند.

رنگرز با اشاره به وقفه ایجاد شده در ساخت موزه قرآن در این موسسه گفت: همین وقفه و عدم استقبال خیرین برای تکمیل مجموعه موجب تغییر کاربری موزه و تبدیل آن به مدرسه شد؛ البته باز هم پیگیری برای ایجاد این موزه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شبکه سازی و شناسایی افراد وابسته به دارالقرآن و متولیان قرآنی از دیگر اقدامات این موسسه است، تصریح کرد: ۱۰ شعبه فعال دارالقرآن در اقصی نقاط استان زنجان فعالیت می کند.

مدیر دارالقرآن کریم استان زنجان با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته فعالیت‌های مختلفی در استان انجام شده است، افزود: به دنبال ایجاد مدرسه قرآنی در این مرکز هستیم.

وی افزود: دارالقرآن در بخش آموزش و ترویج فعالیت دارد و طی سال گذشته حضور قرآن آموزان بیش از ۵۰ درصد رشد یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط