یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
مروج پیشکسوت کتابخوانی در ایلام بیش از ۳ هزار جلد کتاب اهدا کرد

ایلام-مروج پیشکسوت کتاب در استان ایلام از اهدا و توزیع بیش از سه هزار جلد کتاب در سه ماه اول سال جاری خبر داد.

عبدالعباس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: در ۳ ماه اول سال جاری، بیش از سه هزار جلد کتاب در میان جوامع مختلف هدف توزیع و اهدا کردم.

وی با اشاره به تنوع موضوعی کتاب‌های اهدایی گفت: موضوع اغلب کتاب‌ها ادبیات، مذهبی، شعر، قرآن و ادعیه و کودک و نوجوان و دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: در کنار اهدای کتاب، بیش از ۱۰۰۰ عدد کتاب الکترونیکی و صوتی نیز در میان علاقه‌مندان توزیع و اهدا کردم.

محمدی با اشاره به ضرورت توجه به سلایق مخاطبان در توزیع کتاب گفت تلاش داشته‌ام تا کتاب‌ها به ذوق و سلیقه مخاطبان نزدیک باشد تا از خواندن کتاب لذت ببرند.

این مروج پیشکسوت کتاب در استان ایلام با بیان اینکه اهدای کتاب در جامعه باید به یک فرهنگ غالب و اجتماعی تبدیل شود، گفت ضرورت دارد که اهالی فرهنگ و رسانه تمام تلاش خود را در راستای همگانی کردن فرهنگ اهدای کتاب در سطح جامعه به کار ببرند تا این کار پسندیده به یک فرهنگ غالب اجتماعی تبدیل شود.

وی با اشاره به فعالیت موسسه خیریه امیرابوالفضل ایلام در این راستا دامه‌داد: همیشه توجه به شهرها و روستاهای کم برخوردار در اولویت ما در موسسه خیریه بوده و همکارانم در این موسسه همیشه و هر لحظه پای کار هستند.

وی با اشاره به اقداماتش در حوزه تأسیس و تجهیز کتابخانه در سطح استان گفت: از آغاز فعالیتم در سال ۱۳۵۰ تاکنون، راه اندازی و تأسیس کتابخانه یکی از برنامه‌ها و اهداف بزرگ و مستمر من بوده است.

این مروج کتاب ادامه داد: نبایستی فرهنگ توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی یک لحظه متوقف شود، زیرا توقف کتابخوانی موجب توقف دانایی و شروع نادانی در جامعه می شود.

وی در پایان گفت: انسان‌ها با خواندن کتاب به کمال و معرفت می‌رسند و همه تلاش کنیم که وسیله معرفت انسان، در دسترس همه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها