سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
با «عروس من» مهارت‌های حمایتی از همسران را بیاموزید

کتاب «عروس من (مهارت‌های حمایتی از همسران)» اثر محسن عموچی فروشانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «عروس من (مهارت‌های حمایتی از همسران)» اثر محسن عموچی فروشانی در ۱۴۴ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

از مهم‌ترین دانش‌ها و مهارت‌ها برای مادری که عروس گرفته، دانش و مهارت عروس داری است. با وارد شدن عضو جدید در سیستم خانواده، نیازمند ایجاد ثبات جدید هستیم که اگر این ثبات اتفاق نیفتد تعامل و ارتباط گیری ما با عروس، مؤثر و ایمن نخواهد بود و روابط اعضای دیگر خانواده هم شکر آب می‌شود.

چگونگی تعامل و حمایت از عروس و پسرمان، در حالی که نه سیخ بسوزد نه کباب، نیازمند هوشمندی و روشمندی است. وگرنه حمایت‌های ما رنگ و بوی دخالت می‌گیرد و روند زندگی زوجین را دچار مسئله و گاهی وارد بحران می‌کند.

این کتاب درباره شیوه‌های صحیح تعامل با زوجین، مؤلفه‌های حمایت مؤثر و هدفمند، شناخت کیفیت و کمیت نیازهای زوجین و باید و نبایدهای عروس داری است.

ساختار اثر

در این کتاب، ضمن بیان حمایت مؤثر، انواع حمایت به لحاظ کمیت و کیفیت و ارکان حمایت مؤثر شرح داده شده و عرصه‌های حمایت از جمله حمایت بینشی، حمایت معیشتی و حمایت عاطفی به نگارش درآمده است.

از جمله مباحثی که در این کتاب به آن پرداخته شده، می‌توان به «سرزنش»، «هیزم آتش مشاجرت»، «سؤال‌هایی از جنس دخالت!»، «محرمش باشیم»، «قضاوتی تأمل انگیز!»، «پیش قدم نشویم» و «عروس باوقار» اشاره کرد.

همچنین، «دختر مؤثر»، «انتظارات بی‌جا ممنوع!»، «دوری و دوستی، آری یا خیر؟!»، «دورهمی بدون تشریفات» و «دوران مدارا» در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

برشی از اثر

* سؤال‌هایی از جنس دخالت!

حس کنجکاوی و میل به اطلاع داشتن از اسرار و اخبار جزئیِ زندگی فرزندان و اطرافیان، ما را به ورطه دخالت در زندگی آنها می‌کشاند. پس نباید سؤال‌هایی بپرسیم که از ارزش ما کاسته شود و دیگران با طفره رفتن به ما بفهمانند که «لطفاً فضولی نکنید!». با پرسیدن هر سؤال، مخاطب در ذهنش از شما فرضیات متفاوتی دریافت می‌کند که می‌تواند در رفتارهای آینده‌اش با شما تؤثیر گذارد؛ مثلاً به این نتیجه می‌رسد که خیلی از اتفاقات زندگی‌اش را از شما پنهان کند. موارد زیر از سؤال‌های بیجا هستند:

● چرا پدر عروسم برای دختر دومش فلان وسیله رو خریده؟!

● چرا عروسم برای خونه خودش فلان وسیله رو خریده؟!

● چرا عروسم صبح‌ها تا ساعت ۱۱ خوابه؟!

● چرا عروسم فقط با مادرش میره خرید؟!

● چرا خواهر عروسم بچه‌دار نمی‌شه؟!

اجازه دهیم هنگام نیاز، فرزندان به ما رجوع کنند و با اشتیاق و به صورت داوطلبانه ما را در جریان امور زندگی خود گذارند. البته گاهی باید نهی شوند از اینکه هر آنچه را در فضای شخصی‌شان می‌گذرد، برای ما بیان کنند.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها