سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸
۷۰ میلیارد تومان در حوزه کتابخانه‌های عمومی همدان تصویب شده است

همدان - استاندار همدان گفت: در سفر هیئت دولت به همدان، ۷۰ میلیارد تومان در حوزه کتابخانه‌های عمومی تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، ظهر سه‌شنبه در ویژه برنامه هزار و چهل چراغ که با موضوع بزرگداشت شهدای خدمت و اهمیت انتخابات حداکثری در مرکز همایش‌ها و مطالعات کتاب و کتابخوانی استان همدان در کتابخانه شهید حبیب مظاهری شهر مریانج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: رئیس جمهور شهید در مدت ۳۳ ماه خدمت، کاری کرد کارستان به نحوی که عملکرد بی‌سابقه‌ای از خود به جا گذاشت.

وی با بیان اینکه رئیس جهمور شهید برای رضای خداوند و خدمت به مردم تلاش می‌کرد و در این حوزه هیچ ملاحظه‌ای نداشت، افزود: آنچه که در این ایام از شهید جمهور زبانزد و عام و خاص است خدمت بی‌منت، کار شبانه روزی و ارتباط با مردم همچنین پیروی از منویات رهبر انقلاب است.

استاندار همدان در ادامه با تاکید بر اینکه یک گوهر گرانبها از دست ایران رفت، تصریح کرد: شیهد رئیسی و شهدای خدمت آثار ماندگاری به جای گذاشتند و این مهم استمرار خواهد یافت.

وی با بیان اینکه از تلاش‌های ارزشمند این دوره ۳۳ ماه در استان قدردانی می‌کنم، عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان همدان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه کتابخانه‌ها اعتبار مصوب شده و تخصیص خوبی در این بخش صورت گرفته است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه خدمات دولت مردمی در طول این مدت به حوزه کتابخوانی کم‌نظیر بوده است، گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع کتاب اهتمام ویژه دارند و یکی از کتابخوانان تراز اول کشور هستند، از همین رو این مهم برای ما یک درس به حساب می‌آید به طوری که به کتب و کتابخوانان توجه ویژه شود.

استاندار همدان عنوان کرد: رشد و تعالی کشور با توجه خاص به کتاب افزون‌تر خواهد شد به نحوی که پیشرفت‌های امروز کشور خصوصاً در حوزه علم، حاصل توجه به کتاب است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از تفاوت‌های آشکار جمهوری اسلامی با دوره پهلوی توجه به علم است، ادامه داد: نظام شاهنشاهی سرکوب و حرکت به سوی تاریکی را تبلیغ می‌کرد در حالی که جمهوری اسلامی حرکت به سوی روشنایی، علم و دانش را مدنظر دارد.

قاسمی‌فرزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سایه دولت مردمی خدمات بی‌شماری به استان ارائه شده است، گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر شهید جمهور به استان همدان بود که معادل اعتبار ۲۰ سال استان در سنوات گذشته بوده است.

وی بیان کرد: بخش عمده‌ای و معادل ۵۵ درصد از این اعتبار در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی تخصیص پیدا کرده است.

استاندار همدان با تاکید بر نگاه جهادی رئیس جمهور شهید گفت: در انتخابات پیش رو باید فردی که نگاه انقلابی و توسعه‌گرا دارد، انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه دوره آزمون و خطا گذشه است و این امر مورد پسند مقام معظم رهبری و مردم نیست یادآور شد: حضور حداکثری و دشمن‌شکن در برابر توطئه‌های و انتخات اصلح مهمترین مسئله روز است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دشمنان این سرزمین تلاش کردند در انتخاب گذشته ۱۱ اسفند مشارکت را به حداقل برسانند؛ دشمن امید بسته بود با سیاه‌نمایی‌ها مردم پای صندوق‌های رای حضور نداشته باشند در حالی که مشارکت بالای ۴۰ درصد شد.

وی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو نیز امیدوارم به برکت خون شهدای خدمت بیش از ۵۰ درصد مشارکت محقق شود، گفت: همچنین امیدوارم فرد اصلحی که راه شهید رئیسی را دنبال می‌کند انتخاب شود.

۵ پروژه عمرانی در حوزه کتابخانه‌های عمومی آماده افتتاح است

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز شهید رئیسی در راه خدمت به مردم جان عزیز خود را از دست دادند و مهرشان برای همیشه در دل مردم و یادشان در خاطر همه جامعه باقی می‌ماند.

سیدجواد معینی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی داشت که در تاریخ کتابخانه‌های بی‌سابقه بوده است افزود: به طوری که در استان همدان طی تلاش دولت مردمی ۱۰ کتابخانه عمومی احداث، تکمیل و یا بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه پنج پروژه کتابخانه عمومی در سطح استان همدان آماده افتتاح است، بیان کرد: ۱۸ پروژه عمرانی دیگر نیز در حوزه کتابخانه‌های عمومی در حال اجرا است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان یادآور شد: این اتفاقات نشان دهنده توجه دولت به کتابخانه‌های عمومی است، در این میان قطعاً باید به سفر ریاست جمهور شهید به استان نیز اشاره کرد که اعتبارات بسیار خوبی برای تکمیل کتابخانه‌های عمومی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه توجه دولت و پشتیبانی استانداری باعث جلب اعتماد خیران حقیقی و حقوقی در حوزه کتابخانه‌سازی شد، تصریح کرد: علاوه بر افزایش شتاب در حوزه ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در دولت سیزدهم، به مقوله نرم افزاری نیز توجه شد و میزان خدمات در کتابخانه‌ها افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر در برخی از کتابخانه‌ها بیش از ۶۰ خدمت ارائه می‌شود، گفت: خدماتی چون میز مرجع مجازی که امکان دسترسی اعضا به بیش از ۱۲۵ میلیون مقاله، پایان نامه و مجله به زبان‌های مختلف را فراهم کرده است.

معینی در ادامه تاکید کرد: بخش‌های ویژه استان شناسی، دفاع مقدس، مسئولیت‌های اجتماعی در راه کسب و کارهای کوچک، راه اندازی محافل قرآنی، اتاق بازی کودکان یا ارائه خدمات به عشایر از این نوع خدمات است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌هایی چون کتابخوانی رضوی، هدهد سفید، دوست من کتاب، کتابت قرآن کریم نیز از جمله ویژه برنامه‌های فرهنگی است که به همت کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود تصریح کرد: تعداد امانت کتاب در سال اول دولت سیزدهم در استان همدان ۶۱۰ هزار جلد کتاب بود که در پایان سال ۱۴۰۲ به ۹۳۰ هزار جلد افزایش یافت.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: همچنین در این دولت بیش از ۳۶ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان همدان به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم تنها ۳۰ درصد کتابخانه‌های عمومی به وای‌فای رایگان مجهز بودند که امروز به ۸۵ درصد رسیده است، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم یک میلیون و ۳۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود داشت که در دولت مردمی ۲۰۰ هزار جلد کتاب به آن افزوده شده است.

معینی، اعضای کتابخانه‌های عمومی را در ابتدای دولت سیزدهم ۲۸ هزار نفر دانست و یادآور شد: در انتهای سال ۱۴۰۲ این میزان به ۸۳ هزار نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه آخرین دستور رئیس جمهوری شهید در حوزه کتابخوانی تدوین سند ملی خواندن کتاب است گفت: این سند به زودی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان همدان با حمایت مسئولان و با همت کتابداران اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تأکید کرد: امیدوارم که دولت آینده نیز مانند دولت مردمی، حامی فرهنگ به ویژه کتاب و کتابخانه باشد.

وی، مکتب شهید رئیسی را به عنوان یک سبک مدیریتی و اجرایی در سطح کلان، الگو و ترازی برای مدیران خواند و گفت: انگیزه الهی و خدمت به خلق در این مکتب نهادینه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها