چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
دومین جلسه انجمن شاهنامه‌خوانی مهر برگزار شد

خراسان‌رضوی - دومین جلسه «انجمن شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی مهر تربت‌حیدریه» در میان استقبال دوست‌داران شاهنامه همراه با کاشت درخت سرو شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، دومین جلسه «انجمن شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی مهر» تربت‌حیدریه عصر دیروز در اقامتگاه بومگردی تهمینه در این شهرستان در میان استقبال پر شور دوست‌داران ادبیات و شاهنامه برگزار شد.

دومین جلسه انجمن شاهنامه‌خوانی مهر برگزار شد

در ابتدای این رویداد فرهنگی، درخت سرو شیراز که در شاهنامه نمودی برجسته دارد، در محل بومگردی تهمینه به یادبودِ انجمن به دست پیشکسوتان و دبیر انجمن شاهنامه کاشته شد و پس از آن سید جعفر علمداران، استاد زبان و ادبیات پارسی از ضرورت و اهمیت شاهنامه‌خوانی در حفظ و نگهداری این میراث‌گران‌بها گفت و اظهار داشت: این انجمن امسال هم‌زمان با بزرگداشت حکیم توس و با سه محور شاهنامه‌خوانی، شاهنامه پژوهی اسطوره و حماسه تطبیقی آغاز به کار کرد.

وی افزود: سرو نماد و رمز جاودانگی و نامیرایی است و در میان درختان از ارزش اساطیری بیشتری برخوردار است. سرو نماد آزادگی و راستی و داد گستری است و آن را «درخت ایران» نامیده‌اند. پس از آن این مراسم با خیر مقدم تهمینه کرمانی به چهار زبان زنده دنیا همراه بود و در ادامه حاضران گوش به نقالی ۶ نفر از گردآفرینان تربتی سپردند.

دومین جلسه انجمن شاهنامه‌خوانی مهر برگزار شد

موسیقی سنتی، دوتار نوازی و نی نوازی استادان پیشکسوت موسیقی شهرستان به مناسبت عید سعید قربان و غدیر پایان بخش این رویداد بود.

به گزارش ایبنا؛ انجمن شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی مهر» امسال هم زمان با بزرگداشت فردوسی به همت سید جعفر علمداران استاد دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه تشکیل شد که دوشنبه انتهای هر ماه برگزار می‌شود و به شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی اختصاص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها