چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
فراخوان نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس زبانی منتشر شد

مرکز مطالعات زبان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در قالب راهبرد مسئولیت اجتماعی سازمانی و در ادامه فعالیت‌های پژوهش-بنیاد خود، فراخوان نخستین جشنواره فیلم کوتاه و عکس را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مرکز مطالعات زبان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در قالب راهبرد مسئولیت اجتماعی سازمانی و در ادامه فعالیت‌های پژوهش-بنیاد خود، بنا دارد در روز ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ نخستین جشنواره فیلم کوتاه و عکس را با شعار دانایی زبانی، پایداری فرهنگی و با محوریت مفهوم زبان در ده مقوله به شرح زیر برگزار کند.

۱. زبان و شهر و شهروندی

۲. زبان و اقوام و گویش‌ها

۳. زبان و مراکز آموزشی

۴. زبان و هنر و میراث فرهنگی و گردشگری

۵. زبان و پیشهها، سازمانها و ادارات

۶. زبان و سلامت و ورزش

۷. زبان و دین

۸. زبان و خانواده

۹. زبان و فناوری

۱۰ زبان اشاره

زبان همه جا هست؛ از کلام بی‌ویراست کودکان تا شرشر بیکاست باران و از متون بیلبوردهای شهری تا بوق معنادار خودروها و سکوت پر واژهی چشم‌ها. مرکز مطالعات زبان از همه اقشار مردم دعوت می‌کند تا با رسانه‌ی رسای فیلم و عکس، نیکی‌ها و آسیب‌های زبانی، تفاهم‌ها و سوءتفاهم‌ها، عواید و عوارض برآمده از بجایی و نابجایی سخن در موقعیت‌های مختلف اجتماعی را انعکاس دهند تا بلکه از پیام و محتوای آن‌ها شهروندان به امر زبان آگاه‌تر گردند و شهروندی لااقل از منظر زبان مقول‌های نیکوتر و صلح‌آمیزتر بدل آید. از حامیان و نهادهای هدف بالقوه که با این دغدغه‌های زبانی نسبتی می‌یابند یا روزگار کسب‌وکارشان از خلال آن بهتر می‌گذرد به همیاری مالی و معنوی با این جشنواره دعوت می‌شوند. پرواضح است که اثر آموزشی و پرورشی یک فیلم موجز گاه از ساعت‌ها تدریس متمرکز ژرفتر خواهد بود. بر این اساس فیلم‌هایی که با رویکرد پژوهشی و از معبر گردآوری دادههای میدانی تولید شده باشند از امتیاز بیشتری بهره‌مند خواهند بود. دانشجویان رشته‌های زبانی و غیرزبانی همه دانشگاه‌ها، استادان، اصحاب و اهالی هنر، و همه دیگر اقشار مردم که زبان را در عرصه‌های زیستی و کاری خود مکاشفه کرده‌اند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. فیلم‌ها می‌توانند به لحاظ فنی و سینمایی کاملاً غیرحرفه‌ای، و نیمه حرفه‌ای و یا حرفه‌ای باشند؛ مستند یا داستانی یا تبلیغی باشند؛ و با موبایل یا دوربین حرفه‌ای تولید شده باشند. بدیهی است وجود شاخصه‌ای سینمایی می‌تواند در ارتقای امتیاز آن اثر بگذارد. ضمناً همگی آثار باید واجد عنوان (به فارسی و انگلیسی) و زیرنویس انگلیسی و بالانویس فارسی (برای فیلمهای واجد دیالوگها / گویشهای غیرفارسی) باشند چرا که کیفیت ترجمه فیلمنامه و دیالوگ‌ها نیز دارای امتیاز خواهد بود.

سایت جشنواره: http://conf.azad.ac.ir/lsff

پیج جشنواره: 403lsff@

پیج مرکز مطالعات زبان: stb_iau_lrc@

محل جشنواره: مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج)، سالن شهید باکری دبیرخانه (محل ارسال آثار): تهران، خیابان فاطمی، خیابان شهید دائمی، خیابان شهدای سازمان آب، مجتمع مراکز تحقیقاتی، مرکز مطالعات زبان،

کد پستی: ۱۴۱۵۶۱۶۶۴۱

تلفن: ۸۸۹۷۲۱۵۵

مهلت ارسال فیلم و عکس: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

مدت فیلمها: ۳ تا ۱۰ دقیقه

مشخصات عکس‌ها: نسبت عکس ۳:۲ / ۶:۴ / ۹:۶
عکس نصب شده روی شاسی +فایل JPG

هزینه ثبت نام برای بخش فیلم: ۵ میلیون ریال

هزینه ثبت نام برای بخش عکس: ۳ میلیون ریال

هزینه حضور در رویداد (تماشای فیلمها و عکسها و سخنرانی‌ها): ۱ میلیون ریال

جوایز درخور نقدی و غیرنقدی به آفرینندگان سه فیلم و سه عکس برتر جشنواره اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها