یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
اجرای طرح کتابخوانی در ۶۰ کانون فرهنگی و هنری زنجان

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: طرح مسجد کانون نشاط در قالب برنامه کتابخوانی به میزبانی ۶۰ مسجد در استان زنجان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، اصغر حاج علی اکبری ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: قرارگاه شهید آوینی با هدف تهیه، تولید و حمایت از طرح‌های فرهنگی هنری رسانه‌ای و قرآنی خلاقانه از طریق موسسات و فعالان فرهنگی هنری تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح نشاط و تعالی مسجد و محله از جمله برنامه‌های اجرایی در قالب قرارگاه شهید آوینی است، اضافه کرد: این رویداد با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، رسانه، سرود، کارآفرینی، تربیتی و مهارتی و اردویی در ۶۰ باب کانون مساجد استان زنجان اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از برگزاری سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی خبر داد و گفت: این رویداد ملی در بخش های عکاسی، شعر و نقاشی در موضوعات نماز، عفاف و حجاب اجرا خواهد شد.

۴۱۴ باب کانون فرهنگی هنری فعال است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح «مسجد، کانون نشاط ۲» در محورهای قرآن عترت- علمی، فرهنگی، تربیتی – هنری، ادبی- مهارت و کارآفرینی - ورزشی، تفریحی و اجتماعی اجرایی می‌شود، اضافه کرد: این طرح برای ۱۰ هزار نفر اجرایی خواهد شد.

محسن اسلامی با اشاره به اینکه ۴۱۴ باب کانون فرهنگی هنری فعال است، افزود: تعداد ۳۸۹ باب کانون عمومی و ۲۵ باب کانون تخصصی خواهران فعالیت می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۸ هزار نفر از کلاس‌های اوقات فراغت مساجد استفاده کردند، افزود: پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۱۰ هزار نفر در سال جاری افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها با هدف هم‌افزایی تشکیلاتی وانسجام بخشی به فعالیت‌های تابستانی کانون‌ها، ارتقا و تقویت رویکرد تربیتی تمام ساختی در فعالیت‌های کانون اجرا می‌شود، اضافه کرد: پوشش نیازهای مخاطبان کانون با نگاه جامع و مبتنی بر اقتضائات بومی و حمایت تخصصی از کانون‌های فعال از دیگر اهداف فعالیت‌های اجرایی در این طرح است.

اسلامی افزود: طرح ملی مسجد کانون نشاط ۲ از اول تیرماه تا ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود و در این طرح خدماتی همچون ۷۰ درصد تخفیف بیمه اردوها، اکران فیلم‌های سینمایی در فضای مسجد، تقدیر از ۱۸۰ کانون برتر با هدایای ارزشمند ارائه می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: این طرح برای دومین سال متوالی به صورت مسجد پایه و خانواده محور درکانون‌های مساجد استان زنجان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای کانون های مساجد استان زنجان در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، تربیتی و اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه، ادبیات و کارآفرینی در ۶۰ مسجد استان زنجان اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط