دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
نقش موثر کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی/ پای مسابقه کتاب به زندان باز شد

بوشهر - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به برگزاری دومین مسابقه کتابخوانی استان بوشهر در زندان‌های استان، تأکید کرد: مطالعه، ترویج فرهنگ کتابخوانی و برگزاری مسابقات کتابخوانی باعث آگاهی‌بخشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مددجویان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، حیدر راهب با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارزشاد اسلامی استان بوشهر در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان و بازدید از کتابخانه مشارکتی زندان بوشهر گفت: کتاب بهترین ابزار آگاهی‌بخشی است، بی‌شک ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به‏عنوان یکی از ابزارهای مهم فرهنگی، نقشی موثری در افزایش دانش و آگاهی عموم مردم دارد و می‌تواند موجب بازدارندگی از وقوع جرائم اجتماعی شود.

به عقیده وی، مطالعه، ترویج فرهنگ کتابخوانی و برگزاری مسابقات کتابخوانی باعث آگاه‌بخشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان مددجویان می‌شود. از این‌رو، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر این آمادگی را دارد که با اداره‌کل زندان‌های استان و دیگر نهادها در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشد.

راهب ادامه داد: در اولین گام، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی با همراهی اداره‌کل زندان‌های استان آزمون دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر را ویژه زندانیان بوشهر به صورت مکتوب برگزار کردیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر استقبال زندانیان را از این مسابقه کم‌نظیر دانست و افزود: از سه هزار و ۲۰۰ نفری که در مجموع برای این مسابقه ثبت نام کرده بودند، حدود ۴۰۰ نفر از زندانیان بودند که آزمون آن همزمان در زندان مرکزی بوشهر، کانون اصلاح و تربیت بوشهر و زندان‌های دشتی و برازجان به صورت مکتوب برگزار شد. این استقبال نشان از رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان زندانیان دارد.

نقش موثر کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی/ پای مسابقه کتاب به زندان باز شد

رهبانیت و انزوا در مکتب فکری ما جایی ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این دیدار گفت: مشارکت و حرکت جمعی و اجتماعی در راستای تحقق هر رویداد با طراز و معیار انسانیت و حاکمیت قطعاً برکات خود را نشان خواهد داد و می‌تواند به مردم و جامعه کمک کند.

عبدالرحیم افروغ تاکید کرد: رهبانیت و انزوا در مکتب فکری ما جایی ندارد و تمام اصول و ساختاری که در جامعه وجود دارد، غالباً انسان را به سمت جماعت و نقش‌آفرینی در اجتماع سوق می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری دومین مسابقه کتابخوانی استان بوشهر در زندان‌های استان بوشهر یادآور شد: این مسابقه که با محوریت دستاوردها و پیشرفت‏های انقلاب اسلامی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان برنامه‌ریزی و اجرا شد، منابع آن شامل کتاب‏های «موشک من» اثر گل بیگم ابراهیمی ویژه رده سنی ۷ تا ۱۰ سال، «شکار هیولا» نوشته محمد سرشار ویژه رده سنی ۱۱ تا ۱۶ سال و کتاب «عملیات احیا» اثر محمد حکم آبادی ویژه رده سنی ۱۷ سال به بالا بود.

مسابقات کتابخوانی بهترین برنامه فرهنگی در زندان‌هاست

مدیرکل زندان‌های استان هم در این نشست کتاب‌محور گفت: اداره زندان‌ها با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در راستای اصلاح مددجویان و زندانیان عمل می‌کند و در این زمینه نیازمند تعامل و همکاری با دستگاه‌های فرهنگی استان است.

سید محتشم حسینی افزود: یکی از بهترین برنامه‌های فرهنگی که در زندان قابلیت اجرا را دارد، مسابقات کتابخوانی است که در سال‌های گذشته استقبال خوبی از جشنواره‌ها و مسابقات کتابخوانی از سوی زندانیان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها