سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کتاب «کاربست تفکر انتقادی در رسانه‌های نوین» منتشر شد

کتاب کاربست تفکر انتقادی در رسانه‌های نوین از سوی انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا منظور از تفکر انتقادی در این کتاب اشاره به توانایی و تمایز سوگیری در استدلال و تمایل به بیان حقیقت از روی واقعیت‌ها بر اساس مدارک و شواهد است.

تفکر انتقادی به نوعی تفکر عقلانی اطلاق می‌شود که فرد به موجب آن مباحث را به دقت تجزیه و تحلیل کرده شواهد و مدارک معتبر را جستجو کرده و بر اساس آنها به نتیجه نهایی درست و معقول می‌رسد.

لوییس وان نویسنده این کتاب، کتاب‌های متعددی در حوزه‌های گوناگون فلسفه تحلیلی نوشته است. بیشتر کتاب‌های او از جمله کتاب حاضر از سوی انتشارات آکسفورد منتشر شده که نشان از اعتبار آکادمیک آثار اوست.

کتاب بیش از آنکه به طور مستقیم مسئله‌ی ارتباطات را در جهان مدرن رسانه‌ای‌شده مورد توجه قرار دهد، به بازتاب اثر رسانه در متن جامعه علاقه‌مند است و دریچه‌ی فضای مجازی را عرصه‌ی تام کار رسانه‌ای قلمداد می‌کند.

روش‌شناسی به کار رفته در کتاب به‌رغم نماد انتقادی، در پارادایم فلسفی و روش تفسیری حیات دارد.

این کتاب می‌تواند برای دانشگاهیان پژوهشگران و فعالین حوزه علوم ارتباطات، جامعه‌شناسی، فلسفه و علاقه‌مندان مطالعات رسانه‌های نوین مفید باشد.

کتاب «کاربست تفکرانتقادی در رسانه‌های نوین» در سال ۲۰۲۱ از سوی انتشارات آکسفورد منتشر شده است که با ترجمه محمدرسولی و پویا نعمت اللهی در شش فصل و ۲۴۰ صفحه با قیمت ۲۶۰ هزار تومان از سوی انتشارات سیمای شرق منتشر است.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها