شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
تماشاخانه سیار کانون به استان گیلان سفرمی‌کند

گیلان- تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فردا یکشنبه وارد گیلان می شود و میهمان این خطه است.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، این حرکت فرهنگی و هنری طی روزهای ۱۰ تا ۱۵ تیر ماه سال ۱۴۰۳ و به‌منظور افزایش نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان وخانواده‌ها صورت می‌گیرد.

ارائه خدمات فرهنگی و نهادینه‌سازی فرهنگ پاسداشت از محیط‌زیست در ۱۷ منطقه ساحلی و گردشگرپذیر شهرستان‌های رودسر، لنگرود، کیاشهر، انزلی، رضوانشهر، تالش و رشت از دیگر هدف‌های سفر تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان گیلان است.

طی این سفر که با همراهی و مشارکت اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان انجام‌می‌شود، هنرمندان کانونی نمایش «زندگی در اعماق‌اقیانوس‌» که به اهمیت حفظ و صیانت از محیط‌زیست، به‌ویژه در رودخانه، دریا و اقیانوس‌ها می‌پردازد را روی صحنه‌خواهندبرد.

فعالیت‌های متنوع و هدفمند «قصه‌گویی»، «معرفی خلاقانه کتاب»، «شعرخوانی»، «اجرای سرود» و «مسابقه حضوری» از دیگر فعالیت‌هایی است که به‌همت مربیان و اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برای مخاطبان اجرامی‌شود.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های آینده‌سازان ایران اسلامی در قالب «کانون‌یار» و «خبرنگاران نوجوان» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در دستورکارقراردارد و کودکان و نوجوان برگزیده این مجموعه، افزون‌بر همراهی در اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری، به انعکاس خبرهای این سفر در مدارس و مراکز فرهنگی هنری می‌پردازند.

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردیبهشت و تیر ماه سال گذشته نیز میهمانی‌گیلانی‌ها بود و با استقبال گسترده کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها روبروشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها