دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
۱۵۸۹  نفر در مسابقات قرآن کریم گیلان به رقابت پرداختند

گیلان- یک هزار و ۵۸۹ داوطلب شرکت در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در استان گیلان به رقابت نشستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در گیلان که از نهم تیرماه آغاز شده و تا چهاردهم تیرماه ادامه دارد، در سه منطقه گیلان برگزار می‌شود.

این مناطق شامل منطقه یک به میزبانی شهر رشت شامل شهرهای رشت، خمام، لشت نشاء، بندرانزلی، صومعه‌سرا، فومن، شفت و رودبار است.

همچنین آستانه‌اشرفیه به عنوان منطقه دوم شامل شهرهای آستانه‌اشرفیه، لنگرود، رودسر، لاهیجان، املش و سیاهکل است.

میزبانی منطقه سه را نیز شهر تالش بر عهده گرفته که با حضور شرکت کنندگان شهرهای آستارا، تالش، رضوانشهر و ماسال این مسابقات برگزار می شود.

این مسابقه‌ها در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل در مراحل شهرستانی، استانی و سراسری برگزار می شود؛ ضمن اینکه برای رده سنی ۱۸ سال به بالا در همه رشته‌های بخش آوایی انفرادی، حفظ شامل ۳۰، ۲۰، ۱۰ و پنج جزء قرآن کریم به صورت قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی بخش گروهی برگزار می شود.

برگزاری چهل و هفتمین دوره مسابقه‌های سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در بخش آوایی و معارفی و در رشته‌های مختلف قرآن کریم و نغمات دینی پیش بینی شده است.

مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم بخش معارفی عمومی شامل ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر فقط در مرحله شهرستانی برگزار می شود اما بخش معارفی تخصصی شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه است.

برگزیدگان مرحله شهرستانی قرآن کریم در مرحله دوم به مسابقات استانی این مسابقات راه می یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها