دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
تخصیص یارانه قیمت کتاب را کنترل می‌کند

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی به افزایش ۳۰ درصدی قیمت کتاب اشاره کرد و گفت؛ تخصیص یارانه و افزایش بودجه برای تشویق و ترغیب به مطالعه و کتابخوانی از راهکارهای حمایتی دولت برای کاهش قیمت کتاب است.

کاظم آرمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت کتاب در مقایسه با سال گذشته بیان کرد: قیمت کتاب از شرایط اقتصادی کشور تاثیر گرفته است و از آنجا که سطح درآمد اغلب کتاب‌دوستان و اهل مطالعه محدود است، دغدغه خرید این افراد بیشتر می‌شود.

وی افزود: افزایش قیمت کتاب، به شاخص‌های متعددی ازجمله قیمت کاغذ، هزینه محل فروش کتاب، نیروی انسانی و غیره بستگی دارد که مجموع عوامل موجب گرانی قیمت کتاب می‌شود.

این فعال فرهنگی با تاکید برحمایت دولت و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به‌عنوان متولی فرهنگ کشور از بخش کتاب، اضافه کرد: دولت با همیاری و همکاری با ناشران، فعالان حوزه کتاب، دانشجویان و استادان دانشگاه می‌تواند بر افزایش قیمت کتاب تاثیرگذار باشد و زمینه کتابخوانی طیف بیشتری از مردم و مخاطبان کتاب را با قیمت مناسب فراهم کند.

آرمان‌پور ادامه داد: راهکار حمایتی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند تخصیص یارانه، افزایش بودجه برای تشویق و ترغیب به مطالعه و کتابخوانی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها