دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
تلاش‌های حوزه کتاب باید جدی‌تر باشد

آذربایجان‌غربی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تلاش‌هایی که در حوزه کتاب انجام می‌گیرد باید جدی‌تر باشد و برای اجرای طرح‌های کتاب و کتابخوانی باید ارگان‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، علیرضا نوروزی، صبح دوشنبه در دیدار و جلسه هماهنگی اجرای طرح پایتخت کتاب ایران با ناصر حجازی‌فر، مدیرکل صدا و سیمای استان بیان کرد: تلاش‌هایی که در حوزه کتاب انجام می‌گیرد باید جدی‌تر باشد و برای اجرای طرح‌های کتاب و کتابخوانی باید ارگان‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: انتخاب پایتخت کتاب، یک رویداد فرهنگی کم‌نظیر برای شهرها محسوب می‌شود بنابراین در مسیر دستیابی به این عنوان، هم‌افزایی و همدلی مسئولان شهرستان‌ها مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: اهدای کتاب به جانبازان بالای ۷۰ درصد یکی از برنامه‌های طرح پایتخت کتاب بوده و هر ماه یا حداقل سه ماه یکبار کتاب‌هایی را برای جانبازان ارسال کرده تا مطالعه کنند و جوانان نیز از این طریق به سمت فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشویق شوند.

نوروزی ادامه داد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در پایتخت کتاب ایران، شهرستان مهاباد دو دوره به‌عنوان شهر خلاق و ارومیه سه دوره به‌عنوان پنج شهر اول در این طرح بوده است.

تلاش‌های حوزه کتاب باید جدی‌تر باشد

ناصر حجازی‌فر، مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: ضروری است که راهبردهای جدید و خلاقانه برای ترویج کتاب‌خوانی با استفاده از منابع و سرمایه‌های فرهنگی برنامه ریزی و اجرا شود.

حجازی‌فر گفت: برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که تغییرات و اصلاحات، بسترهای مطالعه، افزایش انگیزه به مطالعه را در جامعه نشان بدهد.

تلاش‌های حوزه کتاب باید جدی‌تر باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها