چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
«بیوه کوچک پایتخت» آمد

کتاب «بیوه کوچک پایتخت» شامل ۱۲ داستان کوتاه از مجموعه داستان‌های برگزیده جایزه ا.هنری توسط انتشارات نیستان به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا حضور نویسندگان فرا اقلیمی و غیر بومی آمریکایی در این مجموعه، داستان‌ها از اصالت و تنوع فرهنگی خاصی برخوردار هستند. در مقدمه کتاب نقل قولی از مارسل پروست آمده است که «کتاب های زیبا همیشه به نوعی به زبان خارجی نوشته می‌شوند» و این مهر تاییدی به تعلق این مجموعه به خانواده آثار ادبی فراتر از محدودیت تعلقات اقلیمی و ملیتی است.

این مجموعه در برهه‌ای از زمان انتشار یافت که جهان درگیر بیماری همه‌گیر کرونا بود.تعدادی از داستان‌های این مجموعه در قالب‌های متنوع به این مسئله اشاره دارند «داستان زمان تماشای تلویزیون» اثر آلخاندرو زامبرا با درون‌مایه تفاوت عادات والدین در قبل و بعد از بچه‌دار شدن، به مسئله قرنطینه و خودشناسی افراد در این موقعیت انزوا می‌پردازد.

داستان «گرگ‌های سر کیسستان» اثر دانیل مسون در قالب دیگر و در فضایی متفاوت به مسئله کرونا اشاره می‌کند و پیوندی که این شرایط برای فرد مسن خانواده و نوه اش فراهم می‌کند داستانی گیرا و عاطفی را رقم می‌زند.

داستان «تماس تصویری» اثر لوری مور است که قبلاً از این نویسنده داستان «اینجا همه آدم‌ها اینجوری اند» در مجموعه‌ای به همین نام به چاپ رسیده است. لوری مور در داستان تماس تصویری با همان نگاه جدی و واقع بینانه آمیخته با طنز به مسئله مرگ و تنهایی در شرایط قرنطینه می‌پردازد.

در مجموع داستان‌های این مجموعه به درون‌مایه‌های تنهایی، مرگ، خودخواهی، جستجو مرد ناجی اشاره می‌کند که خواننده را به تأمل و تفکری عمیق وا می‌دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها