چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
۴ کتاب مذهبی در زنجان رونمایی شد

زنجان- چهار کتاب سیاست و فرهنگ، شجره طیبه، شیطان شناسی و مائده‌های فرهنگی در زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، ظهر چهارشنبه در سالن جلسات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، چهار کتاب مذهبی با حضور جمعی از مسئولان زنجانی، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری و مرجع تقلید شیعیان زنجانی رونمایی شد.

این کتاب‌ها توسط حجت‌الاسلام داود ناصری تالیف شده و اسامی آنها سیاست و فرهنگ، شجره طیبه، شیطان شناسی و ماعده‌های فرهنگی است.

آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی در جریان رونمایی این کتاب‌ها اظهار کرد: نویسندگان برای معرفی قرآن کریم، از دیدگاه اهل بیت (ع) استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه‌های اهل بیت (ع) در معرفی قرآن کریم مورد غفلت قرار گرفته است، اضافه کرد: نویسندگان کتاب‌هایی با محوریت معرفی قرآن کریم از دیدگاه اهل بیت (ع) تالیف کنند.

حسینی زنجانی با اشاره به اینکه شیطان ابزار امتحان بشریت است، افزود: امتحان الهی به این معنی است که انسان تا چه اندازه به کمال مطلوب برسد.

وی با تقدیر از نویسنده این کتاب‌ها گفت: متاسفانه در بیان دیدگاه اهل بیت (ع) در مورد قرآن کریم غفلت کرده‌ایم و امیدواریم نویسندگان در این زمینه نیز تحقیقاتی داشته باشند و کتاب بنویسند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز ضمن قدرانی از ایجاد فرصت چاپ کتاب با این موضوعات تصریح کرد: توجه به چاپ کتاب بسترساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می شود.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به اینکه حمایت از نویسندگان موجب ترویج فرهنگ مطالعه خواهد شد، اضافه کرد: انتظار داریم ارگان‌های فرهنگی بستر مناسبی برای این کار ایجاد کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی با یادآوری اینکه تالیف چنین کتاب هایی به توسعه فرهنگ شهر و استان کمک خواهد کرد، گفت: همانطور که زنجان دیار فرهیختگان و عالمان سیاسی و اجتماعی است، تالیف کتاب به تقویت این پیشینه کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام جعفری با ابراز امیداواری نسبت به اینکه این جلسات زمینه تشویق نویسندگان استان را برای تالیف این کتاب‌ها فراهم سازد، گفت: لازم است تا تاثیر مسائل فرهنگی را در شهر جدی بگیریم و شاهد رونمایی کتاب‌های بیشتری در این زمینه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط