جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
اساس کار کانون پرورش فکری با کتاب و بر محور ایجاد تفکر است

هرمزگان - مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان گفت: اساس کار کانون با کتاب و بر محور ایجاد تفکر در مخاطبانش است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، پروین پشتکوهی درگردهمایی مربیان و مدرسین کارگاه‌های تخصصی تابستان از کتاب محوری فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این نشست اظهار داشت: کانون، مکانی شگفت‌انگیز است و اساس کار کانون با کتاب و بر محور ایجاد تفکر و اصل تربیت و کاشت بذر ایمان در مخاطبانش است. بنابراین هر کسی به کانون پرورش فکری وارد می‌شود، ضرورت دارد کانون را خوب بشناسد، با رویکردها، ماموریت و نگاه کانونی آشنا باشد.

وی ادامه داد: مربی بودن جایگاه بسیار رفیعی دارد و مربیان کانون در کارگاه‌های تخصصی هم به دنبال تربیت انسان فرهیخته و دغدغه‌مند هستند و کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی، ابزاری برای دست یافتن به ماموریت کانون است.

پشت کوهی با اذعان به اینکه تابستان فرصت ایده‌آلی برای جذب و پایدار سازی اعضا و مخاطبین است، گفت: در راستای توسعه خدمات و عدالت محوری در تابستان به کودکان کم برخوردار، پیک امید را معرفی و از مربیان خواست در صورت تمایل در این بخش به عنوان حامی نقش آفرینی کنند تا خدمات با کیفیت برای مخاطبین انجام شود.

یکی از وظایف مربیان، هدایت اعضا به کتاب و کتابخوانی است

در ادامه نعیم اسدی معاون فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اشاره به وظایف مربیان، به نظم و تعامل با عوامل مرکز، ایجاد آثار برتر برای نمایشگاه تابستانه، شناسایی استعدادها و معرفی به مسئول مرکز، هدایت اعضا به کتاب و کتابخوانی و پوشش اعضا در مرکز را مد نظر قرار داد.

فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون پرورش فکری استان نیز به اهمیت حوزه کتابخوانی و دادن نگاه حرفه‌ای به مخاطبین در انتخاب کتاب اشاره کرد.

نوشین فرهادی کارشناس آفرینش‌های هنری استان هرمزگان همچنین گفت: در کانون اگر عضوی به کارگاه می‌آید، هدف ما این است که به نگاه آن‌ها عمق دهیم و ذهنشان را خلاق کنیم و به توضیح اینکه کارگاه نقاشی و طراحی کدام یک برای کودکان مناسب تر است توضیحاتی را ارائه نمود.

و ی در ادامه با تاکید به استفاده از کتاب کارهای کانون در حوزه هنری و ادبی افزود: در پایان هر ترم، نمایشگاهی برگزار می‌شود، بنابراین مربیان آثار منتخب را برای شرکت در نمایشگاه نگهداری کنند.

خوانش متون ادبی با سعدی خوانی

طاهره مسافری کارشناس آفرینش‌های ادبی نیز به معرفی آفرینش‌های ادبی پرداخت و بعد از آن اولویت خوانش متون ادبی را سعدی خوانی اعلام کرد.

در انتهای گردهمایی هم کارگاه آموزشی نحوه تعامل مربی با اعضا و والدین با سرفصل تعهد، کشف استراتژی شخصی مخاطب شناسی با تدریس مهرشید شجاعی فوق لیسانس روانشناسی و مدرس کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

به گزارش ایبنا، این گردهمایی با حضور ۴۵ نفر ازمربیان و مدرسین کارگاه‌های تابستان به شیوه حضوری و مجازی با هدف هویت بخشی به مربیان کارگاه‌های تخصصی کانون پرورش فکری هرمزگان و وحدت رویه در تمام استان، سیاست‌ها و رویکرد کانون از جمله مخاطب محوری، مرکز محوری و نوجوان محوری با شعار «تابستانتو بساز» برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها