دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال کودک/ ویژه برنامه «همه بچه‌های خوب» با حضور کلر ژوبرت

خراسان‌رضوی - مشهد هرسال هجدم تیرماه که مصادف با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان است، میزبان رویدادهای متنوع برای کودکان می‌شود.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مرجانه حسین زاده: مشهد هرسال هجدم تیرماه که مصادف با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان است، میزبان رویدادهای خوبی برای کودکان می‌شود، چراکه این روز فرصتی ارزشمند برای معرفی کتاب به کودکان و راهی برای انس و الفت بیشتر کودکان با کتاب است.

روز ملی ادبیات کودک و نوجوان فرصتی است تا اهمیت ادبیات و هنر برای کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گیرد و تلاش‌های انجام شده در این زمینه به منصه ظهور برسد. ادبیات کودک و نوجوان نه تنها ابزاری برای سرگرمی و آموزش است، بلکه نقشی بی‌بدیل در شکل‌گیری شخصیت و تربیت نسل آینده دارد. کودکان و نوجوانان، آینده‌سازان کشور هستند و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و ادبیات آن‌ها، سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای روشن و پربار است.

به همین مناسبت، امروز در مشهد شاهد اتفاقات خوبی بودیم که هر یک به نحوی در ترویج و توسعه ادبیات کودک و نوجوان نقش داشتند. این رویدادها، نشان از اهمیت و توجه خاص دغدغه‌مندان حوزه کودک به نیازهای فرهنگی کودکان دارد که در این گزارش به صورت اجمالی به به آن‌ها پرداختیم.


ویژه برنامه «همه بچه‌های خوب» با حضور کلر ژوبرت برگزار شد

ویژه برنامه روز ادبیات کودک و نوجوان با عنوان «همه بچه‌های خوب» صبح امروز با حضور کلر ژوبرت نویسنده مطرح حوزه کودک در مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ مشهد برگزار شد.

راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال کودک/ ویژه برنامه «همه بچه‌های خوب» با حضور کلر ژوبرت


در این برنامه آثار کودکان توسط خود اعضا خوانده شد و کلر ژوبرت این آثار را نقد کرد. همچنین بچه‌ها سوالات خود را از این نویسنده سرشناس فرانسوی پرسیدند و با او از نزدیک دیدار و گفتگو کردند.

راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال کودک/ ویژه برنامه «همه بچه‌های خوب» با حضور کلر ژوبرت


کارگاه کتاب‌سازی و عروسک‌سازیِ کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب نیز از دیگر بخش‌های این رویداد بود.


کتابخانه دیجیتال کودک به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

همچنین اینکه امروز مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب به عنوان زیست‌بوم خلاق نوآوری، از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال کودک خبر داد.

این کتابخانه دیجیتال که به منظور ترویج فرهنگِ کتاب و کتابخوانی و توسعه فکری و فردی کودکان راه اندازی می‌شود، نه تنها دسترسی به منابع آموزشی را آسان می‌کند، بلکه باعث توسعه مهارت‌ها و توانایی‌های کودکان می‌شود.

«کتابخانه دیجیتال کودک» شامل بخش‌هایی نظیرِ کتابخانه آنلاین کودک، دانشنامه تخصصی کودک، بانک فیلم، معرفی نویسندگان، شاعران، تصویرگران، ناشران و مشاهیر خواهد بود.

راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال کودک/ ویژه برنامه «همه بچه‌های خوب» با حضور کلر ژوبرت

همچنین دانشنامه ضرب‌المثل، فارسی آموز، اسطوره شناسی، داستان‌های انبیاء، قصص قرآنی و… از دیگر بخش‌های موضوعی این سایت است.

کتاب‌ها در این کتابخانه دیجیتال به صورت اسکن‌شده قرار می‌گیرند و در سایزهای مختلف قابل نمایش خواهند بود از سویی دیگر برخی از کتاب‌ها در این کتابخانه دیجیتال به منظور فهم بهینه‌تر برای کودک، تبدیل به نمایشنامه رادیویی خواهند شد.

ارائه محتواهای بومی و محلی که با فرهنگ و زبان فارسی و به ویژه با توجه به ویژگی‌های منطقه‌ای مشهد و ایران همخوانی دارد وجه تمایز این کتابخانه دیجیتال است.

ارائه محتوای چندرسانه‌ای مانند کتاب صوتی، ویدیوهای آموزشی و انیمیشن نیز از دیگر وجوهِ تمایز این سایت است.


گردهمایی کودکان عاشورایی در مشهد

همچنین اینکه ستاد محرم و اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم فردا سه شنبه گردهمایی کودکان عاشورایی مصادف با سومین روز از محرم در مرکز شماره ۸ این کانون واقع در قاسم آباد تقاطع اندیشه و رازی، شهید محمدی ۱۰/۴ از ساعت ۱۸ تا ۱۹ برگزار خواهد کرد.

راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال کودک/ ویژه برنامه «همه بچه‌های خوب» با حضور کلر ژوبرت

نمایشگاه ادبیات کودک و نوجوان در تالار کتاب های خارجی کتابخانه مرکزی رضوی برپا شد
امروز در تالار مطالعه کتاب های خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی هم نمایشگاهی از کتاب های کودکان و نوجوان به زبان های مختلف را برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها