سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
میز کتاب تبیینی «محرم» در آزادشهر برپا شد

گلستان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: هم‌زمان با آغاز ماه سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانش، میز کتاب تبیینی «محرم» با محوریت قیام و پیام عاشورای حسینی برپا شد.

محمدعلی بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آزادشهر، اظهار کرد: مکتب امام حسین (ع) سرشار از درس حریت و آزادی برای همه بشریت بوده و مدرسه‌ای تمام‌نشدنی برای تاریخ و آیندگان است.

وی با اشاره به اینکه در این زمانه تبیین صحیح و جامع و بدون دخل و تصرف مکتب، سیره و فلسفه قیام امام حسین (ع) برای نسل جوان ضروری است، افزود: در تبیین قیام عاشورا برای جوانان باید به ترکیبی از معرفت و محبت توجه کرده و با زبان فرهنگ و هنر با مخاطب صحبت کرد.

محمدعلی بسطامی ادامه داد: در همین راستا و باهدف آشنایی نسل جوان با اهداف قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورای حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی، میز کتاب تبیینی ویژه جوانان و اقشار مختلف مردم در شهرستان آزادشهر برپا کرده‌ایم.

وی افزود: در این نمایشگاه محرم محور، کتاب‌هایی با موضوع حماسه حسینی، قصه زندگی امام حسین (ع)، سخنان امام حسین (ع)، واقعه کربلا برای بازدید و مطالعه علاقه‌مندان به نمایش گذاشته‌شده است.

بسطامی گفت: نمایشگاه تا پایان دهه محرم برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر از این ظرفیت تبیینی ایجادشده بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها