چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
ادبیات بهترین زبان برای ناگفته‌های عاشورایی است

خوزستان- نویسنده و پژوهشگر خوزستانی معتقد است: عاشورا نکته‌های ناگفته زیادی دارد که باید در قالب هنر به آن پرداخته شود و ادبیات بهترین زبان برای بیان این موضوعات است.

حمید رضا اکبری شروه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه نباید ادبیات عاشورا یی به سرودن شعر و نوحه‌سرایی ختم شود، اظهار کرد: با مطالعه تاریخ ادبیات و وقایع عاشورا از منابع معتبر می‌توان رمان و یا داستان‌های کوتاه قوی خلق کرد.

اکبری ضمن ابراز تأسف از علاقه اهالی هنر بیشتر به شعر و نوحه تصریح کرد: هرچند هنرمندان توجه بیشتری به شعر و نوحه دارند، اما ماندگاری و بیان ارزش‌های عاشورایی در قالب ادبیات داستانی بسیار ماندگارتر است.

وی گفت: تاکنون در حوزه ادبیات داستانی کودک و نوجوانان با موضوع ادبیات عاشورایی و مذهبی کارهای نو و مبتکرانه‌ای نوشته نشده است و این یک ضعف به‌شمار می‌رود. و عاشورا نکته‌های ناگفته زیادی در خود پنهان دارد که باید در قالب هنر به آن پرداخته شود و ادبیات بهترین زبان برای بیان این موضوعات است.

این نویسنده خوزستانی با توضیح اینکه عاشورا هنری تاریخی است که متأسفانه هنوز در تکرار آن مانده‌ایم، عنوان کرد: باید با نگاهی فرمالیستی به عاشورا نگاه کرد زیرا بهترین سوژه‌های اجتماعی، سیاسی و.... دارد که مغفول مانده است و با نگاهی نو می‌توان آثار بدیعی خلق کرد.

شاعر خوزستانی یادآور شد: شاعران در زمینه عاشورا به ورطه تکرار افتاده‌اند و در این دوره کارهای قوی کمتری در این واقعه فرهنگی و اجتماعی مشاهده می‌کنیم عاشورا نباید در عاشورا بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها