چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
گردهمایی کودکان عاشورایی در بیرجند برگزار شد

خراسان جنوبی_ مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از گردهمایی کودکان عاشورایی در بیرجند خبرداد.

مهدی ظهوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم عزاداری سید و سالار شهیدان، گردهمایی کودکان عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیرجند برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ تیر مصادف با سوم محرم، که مزین به نام حضرت رقیه (س) دختر سه ساله اباعبدلله الحسین (ع) است افزود: تمسال با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)»؛ گردهمایی کودکان عاشورایی با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها به‌طور همزمان در سراسر کشور و همچنین در هیات محبان الزهرای بیرجند نیز اجرا شد.

ظهوری گفت: این برنامه با هدف توسعه و تعمیق باور و ارزش‌های دینی در کودکان و نوجوانان به عنوان یک جریان‌های تربیتی برپا شده است که به همت ستاد محرم و اربعین کانون پرورش فکری هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این برنامه که کودکان و عضو مراکز فرهنگی و هنری بیرجند میزبان و مجری آن بودند اظهارکرد: برنامه‌های همچون نوحه خوانی و مدیحه سرایی، قصه گویی، خواندن عهدنامه کودکان عاشورایی، تواشیح، شعرخوانی، اجرا شد که با استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها همراه بود.

وی گفت: نقش‌دهی آگاهانه و مسئولانه به نوجوانان و بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌یاران، استفاده از ظرفیت خانواده‌ها در این برنامه از اهداف محوری آن بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها