چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴
کارکنان حوزه نفت در جنگ تاریخ ساز شدند

خوزستان-مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گازآغاجاری بیان کرد: در جنگ هشت ساله ، نقش شهدای نفت در شهرهای نفت‌خیز انکار ناپذیر است و سهم کارکنان نفتی در جنگ تاریخ ساز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، جواد تقی زاده شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه اولین جشنواره علمی ادبی نفت و گاز آغاجاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که جهاد تبیین را برای نظام یک رسالت شمردند، اظهار کرد: باید برای نفت جهاد تبیین انجام دهیم و اگر ملت ایران پیروزی بزرگی به اسم دفاع مقدس به‌دست آوردند، تمام ارکان کشور در این پیروزی سهیم بودند.

وی با توضیح اینکه شرکت نفت و گاز آغاجاری ۶۴ شهید تقدیم انقلاب کرده است، عنوان کرد: شهدای نفت شهدایی بودند که در کارخانه‌های نفتی به شهادت رسیدند و عموماً در جبهه‌ها حضور داشتند و پشتوانۀ نفت یک پشتوانۀ بیش از صد سال است و بچه‌هایی که از نفت به جبهه رفتند در جنگ همه تاریخ ساز شدند.

با بیان اینکه بخشی از فرماندهای جنگ همچون شهید دقایقی ازکارآموزان هنرستان نفت اهواز بودند، تصریح کرد: اولین شهید مدافع حرم از خوزستان بود و برگزاری چنین رویدادهایی در شهرهای نفتی به عنوان یک رسالت برای مدیران محسوب می‌شود. و همان‌طور که حضرت زینب (س) نقش رسانه را در کربلا به خوبی ایفا کرد و پیام‌آور کربلا بود حرکتش موجب ساری و جاری بودن عاشورا در طول تاریخ شد.

وی گفت: نویسندگان و اهل رسانه باید بتوانند رسالت بزرگ کربلا را ادامه داده و به گوش همه جهانیانان برسانند.

اعلام برگزیدگان اولین جشنواره علمی ادبی نفت و گاز آغاجاری

محمد دورقی داور بخش مقاله، مقام اول این بخش را به «امین‌الله جشنی»، مقام دوم به «شیدا عباسی لرکی» و مقام سوم را به «علی قنواتی‌نسب» هرسه از امیدیه اختصاص داد. و «یوسف علی‌پور» از ماهشهر به عنوان شایسته تقدیر این بخش معرفی شد.

هئیت داوران بخش داستان متشکل از جواد افهمی و مهری غلامپور جایزه نفر اول این بخش را به «مهدی زارع» از شیراز، جایزه نفر دوم به «عاطفه باستانی کاریزک» و جایزه نفر سوم به «سیده خدیجه حسینی» هر دو از مشهد تعلق گرفت. و شایسته تقدیران این بخش «مریم محمدی»، «مریم پژوهان فر»، «سهیلا سپهری» و «راضیه بابایی» از تهران، «سمیه شهبازی» از اصفهان و «معصومه عطایی سلوط» از مشهد معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها