شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
برگزاری مسابقه کتابخوانی و نقالی در زنجان

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: همزمان با ماه محرم مسابقه کتابخوانی و نقالی ویژه اعضای ستاد کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام عزای سیدالشهدا، ویژه برنامه‌های دهه اول محرم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مناسبتی ماه محرم به صورت گسترده در بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی در حال اجراست، افزود: با توجه به تقارن ماه محرم با فصل تابستان این برنامه‌ها از تنوع بیشتری برخوردار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان از تولید سرود و نماهنگ و اجرای آن در نقاط پرتردد شهرها و روستاها و محل‌های برگزاری آیین تعزیه‌خوانی با موضوع محرم به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در قالب مسابقات نقاشی و کتابخوانی، قصه‌گویی و برپایی ایستگاه‌های پذیرایی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام محرم است.

اسلامی از اجرای صحنه‌ای نقالی خوانی در دهه اول ماه محرم در فرهنگسرای امام خمینی (ره) خبر داد و اضافه کرد: حمیدرضا محمدلو، هنرمند انقلابی مسجدی و عضو کانون فرهنگی هنری تنهاترین سردار در این ایام شب‌ها بعداز نماز مغرب و عشاء برای عموم مردم هنرنمایی خواهد کرد.

وی از اجرای تئاتر کاغذی با موضوع عاشورا توسط اعضای کانون های مساجد استان خبر داد و گفت: ایستگاه صلواتی و مواکب توسط کانون های مساجد در استان راه اندازی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان از برگزاری نشست‌های بصیرتی با همکاری حلقه‌های صالحین و کانون‌های مساجد با موضوع نهضت عاشورا نیز خبر داد و افزود: راه اندازی پویش‌های امر به معروف و نهی از منکر در کانون‌های مساجد نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط