دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
پیوستن کتابخانه مجلس به پنجره ملی خدمات هوشمند یک مطالبه قانونی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر پیوستن همه دستگاه‌ها و نهادهای خدماتی ازجمله کتابخانه مجلس شورای اسلامی به پنجره ملی خدمات هوشمند به‌عنوان امر قانون تاکید کرد.

عیسی زارع‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا پیوستن همه دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و نهادهای خدماتی مانند کتابخانه‌ها بیان کرد: پیوستن همه دستگاه‌های اجرایی کشور و هر نهادی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کند، مکلف است به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بپبوندد.

وی ادامه داد: حداکثر دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پیوسته‌اند، مگر نهادهایی که خدمات کشوری و عمده ندارند ازجمله برخی کتابخانه‌های بزرگ مانند کتابخانه مجلس شورای اسلامی.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تاکید قانون هفتم توسعه به پیوستن دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بیان کرد: باید پیگیری و مطالبه کرد؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با نهادهایی که هنوز خدمات آن‌ها از درگاه این پنجره ارائه نمی‌شود، مکاتبه می‌کند.

زارع‌پور با بیان اینکه برای تحقق قانون ارائه هوشمند خدمات ریل‌گذاری شده است، افزود: در قانون برنامه هفتم توسعه، پیوستن دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تکرار شده است؛ بنابراین مکلّف شده‌اند و هیچ راهی برای عمل نکردن به قانون وجود ندارد. براساس قانون، سالانه ۲۰ درصد از خدمات موضوع قانون، باید هوشمند شود؛ به‌عبارت دیگر افراد برای دریافت خدمات، نیازی به ارسال حضوری مدارک نیست و کارمندی نیز برای ارائه این خدمت وجود ندارد، یعنی سازوکار هوشمند در کمترین زمان درباره دریافت خدمات کاربران در لحظه تصمیم می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها