شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
فراخوان ۲ جایزه ادبی با موضوع «دفاع مقدس» منتشر شد

بوشهر - مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از انتشار فراخوان‌های سیزدهمین جایزه ادبی استانی یوسف و بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت خبر داد.

زهرا شاعری به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر با اعلام این خبر گفت: این دو رویداد ادبی با موضوع «دفاع مقدس» برگزار می‌شوند که یکی در قالب داستان کوتاه و دیگری در قالب شعر است. آثار برتر استانی هر کدام از این جوایز ادبی به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی سپس با پرداختن به بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، در خصوص محورهای موضوعی این رویداد ادامه داد: این کنگره در شش محور موضوعی که شامل میراث‌های ماندگار دفاع مقدس (شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و…)؛ دفاع مقدس، شعر مقاومت اسلامی و امنیت ملی (داخلی _خارجی)؛ شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی؛ شعر دفاع مقدس، ولایت‌محوری و جهاد تبیین (پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت‌زدایی و حرکت‌های جهادی)؛ تجلی مردم در شعر دفاع مقدس (نقش زنان، روحانیون، دانشجویان، دانش‌آموزان، کارگران، کارمندان و....) و شعر دفاع مقدس در قالب‌های (کودک و نوجوان، طنز، سرود، ترانه، غزل، قصه، سپید، نیمایی و…) می‌شود.

شاعری درباره شرایط آثار ارسالی به این کنگره بیان کرد: محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی نیست. آثار ارسالی به دبیرخانه نباید به جشنواره‌های دیگر ارسال شده یا در کتاب یا نشریه چاپ شده باشد .کلیه آثار باید در فایل wordو با فونت b ZAR و سایز قلم ۱۴ به همراه مشخصات کامل شاعر (نام و نام خانوادگی، سال تولد، کد ملی، تحصیلات، نشانی محل سکونت و شماره تماس) به دبیرخانه ارسال شود.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تأکید کرد: متقاضیان تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را طبق شرایط اعلام‌شده به دبیرخانه بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت به نشانی: بوشهر، خیابان سیراف، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس یا به شماره تلفن ۰۹۳۹۱۵۰۸۱۸۰ در پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا و واتس‌آپ یا به نشانی الکترونیکی Defa.adabiyat.bushehr@gmail.com ارسال کنند.

شاعری همچنین جایزه ادبی «یوسف» را دیگر رویدادی دانست که فراخوان آن با موضوع «دفاع مقدس» در قالب داستان کوتاه از سوی مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر منتشر شده‌است و در این باره بیان کرد: نویسندگان بوشهری می‌توانند داستان‌های خود را که با موضوع «دفاع مقدس» و «مقاومت و پایداری» به رشته درآورده‌اند تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

وی درباره شرایط آثار ارسالی به جایزه ادبی «یوسف» خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به جایزه نباید به جشنواره‌های دیگر ارسال یا در کتاب یا نشریه چاپ شده باشد .آثار ارسالی باید در فایل word با فونت b ZAR و سایز قلم ۱۴ به همراه مشخصات کامل نویسنده شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، کد ملی، تحصیلات، نشانی محل سکونت و شماره تماس ارسال شود. آثار برتر در کتاب استانی چاپ خواهد شد.

شاعری در خصوص طریق ارسال آثار به سیزدهمین جایزه ادبی استانی یوسف توضیح داد: متقاضیان می‌توانند آثار خود را طبق شرایط اعلام‌شده به دبیرخانه بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت به نشانی: بوشهر، خیابان سیراف، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، معاونت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس یا به شماره تلفن ۰۹۳۹۱۵۰۸۱۸۰ در پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا و واتس‌آپ یا به نشانی الکترونیکی Defa.adabiyat.bushehr@gmail.com ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها