دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
داستانی رازآلود و ترسناک در «شب‌به‌خیر غریبه»

«شب‌به‌خیر غریبه» رمان نویسنده تحسین‌شده آمریکایی با ترجمه آرش افراسیابی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «شب به خیر غریبه» رمانی نوشته مکایا بی گالت، نویسنده آمریکایی است. این رمان که در سال ۲۰۱۹ نامزد دریافت جایزه شرلی جکسون شده است در دسته ادبیات داستانی رازآلود و ترسناک تقسیم‌بندی می‌شود.

«شب به‌خیر غریبه» داستان زندگی خواهر و برادری است که با ورود غریبه‌ای از جریان معمول خود خارج می‌شود و هیچ چیز دیگر به حالت سابق خود باز نمی‌گردد. لیدیا مور، مسئولیت نگهداری از لوکاس را برعهده دارد؛ لوکاس جوانی خجالتی و دور از اجتماع است که در برقراری ارتباط با مشکل رو به رو است. لیدیا پس از مرگ مادر که ده سال پیش رخ داده زندگی خود را وقف نگهداری از لوکاس کرده است. آنها خانه‌ای کنار دریا دارند و ارتباطی با جامعه اطراف خود ندارند و در نتیجه بیشتر وقت خود را در خانه‌ای که برای آن‌ها به ارث رسیده می‌گذرانند و بیشتر وقت آنها به یادآوری خاطرات دوران کودکی سپری می‌شود. آنها در دوران کودکی برادری به نام کول داشته‌اند که در نوزادی مرده است و بخشی از یادآوری خاطرات به کول مربوط می‌شود. اما اوضاع به همین آرامی نمی‌گذرد و با ورود غریبه‌ای به زندگی این دو، دنیای کوچک آنها در جزیره گرگ دگرگون می‌شود.

مکایا بی گالت نویسنده تحسین‌شده آمریکایی و فارغ‌التحصیل دانشگاه MFA سیراکوز است. او اکنون در رشته نویسندگی کالج هنرهای زیبای ورمونت تدریس می‌کند و جایزه کتاب ورمونت را می‌گرداند. «شب به‌خیر غریبه» اولین کتاب اوست که تحسین بسیاری را برای وی در پی داشته و نامزد جایزه شرلی جکسون و جایزه رمان‌اولی‌ها شده است.

انتشارات بیدگل اخیراً کتاب «شب‌به‌خیر غریبه» را با ترجمه آرش افراسیابی در ۴۴۰ صفحه و با قیمت ۴۲۰ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها