سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کتاب «ابریشم‌دوزی کردستان» منتشر شد

کردستان - کتاب «ابریشم‌دوزی کردستان» تازه ترین اثر ژاله بولینی است که توسط انتشارات اسفار در ۱۳۰ صفحه و تمام رنگی در ۱۴۰۳ منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، ژاله بولینی دانش‌آموخته رشته گرافیک و طراحی دوخت و اهل سنندج است و کتاب «ابریشم‌دوزی کردستان» نتیجه تحقیق و تلاش‌های مولف براساس ابریشم دوزی‌های کردستان در سیر تاریخی، فرهنگی و هنری است.

از آنجایی که قدمت ابریشم دوزی به دوران میترایسم در مناطق کُرد نشین می‌رسد. بولینی با هدف حفظ و اشاعه این هنر در کتابش به تاریخچه، انواع دوخت، شیوه‌ی صحیح دوخت در منطقه، تصاویر و مستندات سوزندوزی بانوان کُرد پرداخته است.

پیش از این، از این محقق و مولف آثار ارزنده‌ای از آن جمله در زمینه ی کتب تخصصی رشته طراحی دوخت بر اساس استاندارهای سازمان فنی‌حرفه‌ای به بازار کتاب عرضه شده که می توان به این عناوین «طریقه‌ی طراحی و ساخت مانکن شخصی» «آشوب متناطرح» «تصویرسازی کتاب کودک» به عنوان مهمترین فعالیت‌های این نویسنده و محقق اشاره کرد.

وی ۲۷ سال هنرآموز رسمیِ شاغل در آموزش و پرورش کردستان و مدیریت آموزشگاه هنری ژینا را عهده‌دار است.

از دیگر فعالیت‌های بولینی، طراحی جلد و صفحه‌آرایی کتبِ ارزنده‌ی نویسندگان معاصراست و ویراستاری کتاب «ابریشم‌دوزی کردستان» از همسر ایشان محمدرضا کلهر نویسنده شهیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها