چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
«فقیه روشن‌اندیش» روانه بازار نشر شد

خراسان‌رضوی- کتاب «فقیه روشن‌اندیش؛ شیخ هاشم قزوینی از نگاه شاگردانش» منتشر و روانه بازار نشر کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، کتاب «فقیه روشن‌اندیش؛ شیخ هاشم قزوینی از نگاه شاگردانش» ثمره انجام یکی از پروژه‌های تاریخ شفاهی مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی است که به اشراف محمدهادی زاهدی و بر اساس مصاحبه‌های انجام شده توسط نورالدین حسین سنابادی عزیز و محمد نظرزاده، تدوین و به زیور چاپ آراسته شده است.

کتاب فقیه روشن‌اندیش، جستاری درباره زندگی آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی متولد ۱۲۷۰ و درگذشته ۱۳۳۹ شمسی یکی از مردان بزرگ و عالمان فرزانه‌ای است که سال‌ها در جوار مضجع منور حضرت رضا (ع)، در حوزه نشر و آموزش علم فعالیت داشته است. وی صدها شاگرد برجسته و فرزانه تربیت کرد که امروزه، سکان هدایت حوزه‌های علمیه و جامعه اسلامی را بر عهده دارند.

این کتاب نه‌تنها تصویری از مرحوم شیخ هاشم قزوینی به عنوان یکی از استادان برجسته حوزه علمیه خراسان ارائه می‌دهد، بلکه نسبت به آن عالم بزرگ نیز ادای دِین کرده و ما را با تعدادی از شاگردان این فقیه آزاده آشنا می‌کند؛ شاگردانی که هر کدام منشأ خیر، اثر و ثمر بوده و هنوز نیز وجود آنان، مایه خیر و برکت است.

از آنجایی که تعدادی از مصاحبه‌شوندگان کتاب فقیه روشن‌اندیش به دیار حق شتافتند، این کتاب به‌گونه‌ای نکوداشت یاد و نام آنان نیز است.

همچنین این اثر، الگویی برای نشر تاریخ حوزه علمیه خواهد بود. این کتاب دربردارنده مقدمه، بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شیخ هاشم قزوینی، مصاحبه‌های تاریخ شفاهی است.

کتاب «فقیه روشن‌اندیش؛ شیخ هاشم قزوینی از نگاه شاگردانش» در ۷۵۸ صفحه سال ۱۴۰۳ به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها