چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف بخش استانی اردبیل فراخوان داد

اردبیل- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل از برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره داستان جایزه ادبی یوسف بخش استانی خبر داد.

علی واحد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل اظهار کرد: این جشنواره توسط سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همه ساله با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و گنجینه ایثار و شهادت در جامعه با استفاده از بستر هنر و ادبیات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در خلق آثار ناب داستانی در حوزه دفاع مقدس نقش مهمی دارد، بیان کرد: در قالب ادبیات بویژه روایت و قصه به خیلی از سوالات چه و چه کردن های دوره هشت سال دفاع مقدس پاسخ داده می‌شود و با زبان ادبیات می‌توان این فرهنگ را اثرگذار، جذاب و ماندگار کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل، برگزاری رویداد جایزه ادبی یوسف را وظیفه اصلی سازمان های فرهنگی بویژه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: در این دوره نیز سعی می شود در کنار ارتقاء سطح کمی، کیفیت آثار تولیدی افزایش یابد.

واحد همچنین از برگزاری بیست و ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و عنوان کرد: میراث ماندگار دفاع مقدس، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی و امنیت ملی، شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس، ولایت محوری و جهاد تبیین، تجلی مردم در شعر دفاع مقدس و شعر کودک و نوجوان دفاع مقدس از محورهای این گنگره است.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار شعر و داستان تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ است، بیان کرد: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ضلع غربی شورابیل، ابتدای شهرک نادری، موزه دفاع مقدس و مقاومت، اداره کل حعظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها