یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه فرهنگیان هرمزگان منعقد شد

هرمزگان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در ترویج فرهنگ مطالعه منعقد شد.

فرشاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان به منظور ایجاد برنامه‌های راهبردی و همفکری و هم افزایی امورات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خبر داد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان ادامه داد: کتابخانه‌ها و دانشگاهها از مهمترین مراکز فرهنگی هستند که در ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی، نقش به سزایی در جامعه ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: توسعه همکاری و هم افزایی طرفین به منظور ترویج کتابخوانی و افزایش سرانه کتابخوانی در جامعه علی الخصوص در میان اقشار جوان از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است که با برگزاری نشست‌های کتابخوان تخصصی در دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، عضویت دانشجویان در کتابخانه‌های عمومی، تشکیل گروه‌های مطالعاتی در سطح دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی، راه اندازی کتابخانه‌های مشارکتی و … محقق می‌شود.

در ادامه این نشست علی بهرامشاهی رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان بیان داشت: هر آنچه بشر از زمان خلقت بدست آورده و انسان را با سایر موجودات متمایز کرده است، تعقل، خردورزی و میل به دانایی است. هر فرد، گروه، جامعه‌ای که به سمت دانایی گام بردارد، مسیر تعالی و پیشرفت را طی می‌کند و عاقبت بخیر خواهد شد و هر فرد، گروه و جامعه‌ای از این راه منحرف شود به تباهی می‌افتد.

وی اذعان کرد: این تفاهم نامه همکاری فصل مبارکی برای ایجاد فضای مناسبت در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که باید از ظرفیت‌های طرفین در این زمینه بیشترین بهره برده شود و دانشگاه فرهنگیان نیز با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالایی که دارد تمام تلاش خود را در زمینه تحقق اهداف طرفین انجام خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها