یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
نشست تکالیف قانونی امور مالیاتی ناشران برگزار می‌شود

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با اشاره به اولویت‌های این تشکل از برگزاری نشست «تکالیف قانونی» با موضوع امور مالیاتی و ارسال اظهارنامه و جلسه مشاوره با حضور کارشناس امور مالیاتی اداره کل مرکز مالیات تهران خبر داد.

کاظم آرمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به دومین جلسه هیئت‌مدیره انجمن ناشران کتاب دانشگاهی پس از جلسه تعیین سمت‌ها، گفت: در این نشست سیاست‌ها و برنامه‌های سالانه انجمن تعیین شد و اعضای هیئت‌مدیره ضمن تاکید اجرای برنامه‌های جاری و تقویت نقاط قوت همچون «پرتال پند» و جشنواره نشر دانشگاهی و رفع کمبودها تصمیم گرفتند برنامه‌های مختلفی را با تشکیل کارگروه‌های مرتبط پیگیری کنند.

وی از برگزاری جشنواره نشر دانشگاهی خبر داد و افزود: در این جشنواره برنامه‌ها و اقداماتی چون انتخاب کتاب برگزیده، معرفی ناشر پیشکسوت، همایش و نمایشگاه کتاب تخصصی دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

آرمان‌پور ادامه داد: برای انتخاب کتاب برگزیده به زودی فراخوان منتشر خواهد شد و برای انجام برنامه‌های دیگر جشنواره کمیته‌های مربوط تشکیل خواهد شد؛ البته درباره نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی که همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود پرتال پند درحال به‌روزرسانی است.

وی با اشاره به پیگیری و عملیاتی کردن کتاب الکترونیک دانشگاهی، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز حوزه نشر دانشگاهی، تشکیل کارگروه برای مشاوره و داوری حقوقی یا مشاوره مالیاتی‌، کار و بیمه‌ای اعضای انجمن برخی دیگر از این برنامه‌ها است؛ بنابراین جلسه‌ای برای مشاوره و ارسال اظهارنامه مالیاتی اعضای انجمن با حضور ممیز و کارشناس اداره مالیاتی مرکز تهران که اغلب ناشران در آن حوزه حضور دارند در تاریخ ۸ مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در دفتر انجمن برگزار خواهد شد.

به‌گفته آرمان‌پور، حضور فعال انجمن در شبکه‌های مجازی برای اطلاع‌رسانی از کتاب‌های چاپ نخست ناشران عضو انجمن، دوره‌های آموزشی و پیگیری مصوبه کارگروه نشر و کاغذ دولت بابت تشکیل کارگروه ویژه کتاب دانشگاهی با محوریت وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز در سال پیش رو دنبال خواهیم کرد.

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای حمایت از تولید و نشر کتاب با محتوای مفید را نیز دنبال می‌کنیم، ادامه داد: پیگیری و ادامه روند عضویت خانواده اعضای انجمن در صندوق اعتباری هنر برای استفاده از تسهیلات صندوق به‌ویژه بیمه تکمیلی با در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای عضو اصلی نیز در انجمن دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها