دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
انستیتو چاپ ایجاد شد/ انتصاب اعضا و رئیس انستیتو

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد انستیتو چاپ خبر داد و اعضا و رئیس‌هیئت امنای انستیتو چاپ منصوب شدند.

علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا با اشاره به انتخاب اعضای هیئت امنای انستیتو چاپ، عنوان کرد: این انستیتو با هدف توسعه آموزش و پژوهش در زمینه چاپ و صنایع وابسته با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شده است.

وی با اشاره به رویکرد اصلی این انستیتو، افزود: گسترش پژوهش و آموزش‌های مرتبط با چاپ و صنایع وابسته و ارتقای سطح کمّی و کیفی آن، تامین تخصص‌های لازم برای توسعه و کاربرد فناوری چاپ و صنایع وابسته در کشور، تثبیت و ارتقای موقعیت علمی و فناوری کشور در زمینه فناوری چاپ و صنایع وابسته در سطح جهانی، تعیین چشم‌انداز منابع انسانی در حوزه چاپ و صنایع وابسته، سیاستگذاری آموزشی برای تامین منابع انسانی لازم در حوزه چاپ و صنایع وابسته بخشی از رویکرد انستیتو چاپ است.

ابراهیمی ادامه داد: تفاهم‌نامه این انستیتو با هدف اجرای شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر گسترش و تقویت مناسبات تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و نیز اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم درباره رونق تولید و اشتغال، توانندسازی رویکردهای دانش‌بنیان و ارتقای «اقتصاد فرهنگ» بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دانشگاه امیر کبیر امضا شد.

وی بیان کرد: ایجاد گرایش‌های چاپ و صنایع وابسته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا و حرکت برای ایجاد یک رشته بین رشته‌ای در حوزه چاپ، تاسیس مرکز پژوهش و فناوری مجهز با آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی به منظور پژوهش و فناوری در موضوعات مرتبط با حوزه چاپ و صنایع وابسته و حمایت از تاسیسات تقویت شرکت‌ها دانش‌بنیان مرتبط با تولید مواد اولیه و فناوری‌های چاپ در ذیل این تفاهم‌نامه آمده است.

به‌گفته ابراهیمی، به منظور هماهنگی مستمر و لازم برای اجرای این تفاهم‌نامه، شورای راهبری شامل نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه امیرکبیر و تعدادی از صاحب‌نظران صنعت چاپ تشکیل شد و به دنبال جلسات هم‌اندیشی، اساسنامه مرکز علمی، پژوهشی و فناوری چاپ و صنایع وابسته (انستیتو چاپ) تدوین و از سوی شورای عالی دانشگاه امیرکبیر تایید شد.

وی با بیان اینکه ارکان اساسنامه انستیتو هیئت‌امنایی است، گفت: اعضای هیئت امنا شامل رئیس دانشگاه امیرکبیر، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون پژوهشی فناوری دانشگاه، معاون آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه، مدیرکل دفتر امور و چاپ وزارت فرهنگ، یک نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و یک نفر از متخصصان و صاحب‌نظران صنعت چاپ هستند.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در پی صدور احکام اعضای هیئت‌امنا از سوی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خردادماه ۱۴۰۳ نخستین جلسه هیئت‌امنا دوشنبه (۸ مردادماه) برگزار و در این جلسه براساس اساسنامه انستیتوی چاپ، وظایف اعضا، مدیران و معاونان دانشگاه ابلاغ شد.

ابراهیمی یادآور شد: همچنین رئیس دانشگاه امیرکبیر، سعید پورمهدیان، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امیرکبیر با رای اعضای هیئت‌امنا به‌عنوان رئیس انستیتوی صنعت چاپ و صنایع وابسته انتخاب شده است.

به گزارش ایبنا؛ مقرر شد، رئیس انستیتو طبق اختیارات و وظایف، برای عملیاتی کردن برنامه‌ها اقدام کند و در ذیل ساختار انستیتو، شورایی با عنوان شورای راهبردی برای تهیه و تنظیم سیاست‌ها، برنامه‌ها، چشم‌انداز و سیاست‌گذاری آموزشی تشکیل شود. در این شورا نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه امیرکبیر و سه تن از صاحبنظران و فعالان صنعت چاپ حضور دارند و به‌زودی احکام آن‌ها صادر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها